Després del rotund èxit de participació a les dues darreres campanyes que el mercat ha realitzat per tal d’apropar els seus serveis al ciutadà, avui l’Associació de Comerciants de Sant Hilari i l’Ajuntament vilanoví han presentat les campanyes que es duran a terme fins a finals d’any.
Amb l’objectiu de modificar els hàbits comercials de la població, que en els darrers deu anys han canviat les compres als mercats per les compres a les grans superfícies, l’associació de comerços del mercat municipal aposta per fer aquest servei molt més còmode a les famílies amb nenes petits. És per això que durant els quatre dissabtes del mes de juliol, la ludoteca del mercat, que fa més d’un any que funciona, sortirà al carrer per oferir als nens diferents jocs d’estiu. Des de dos quarts de deu del matí a les dues del migdia, s’ofereix als clients del mercat aquest servei per tal que puguin fer les compres tranquil·lament mentre els nens estan entretinguts jugant. Jocs d’aigua, karaoke, happenning i jocs de cucanya estan previstos per omplir les matinals dels dissabtes del mes de juliol. D’altra banda, i segons explicava en roda de premsa el dinamitzador del comerç de Vilanova, José Fernández, el proper mes de setembre s’iniciarà també una campanya conjunta sobre alimentació sana. Es tracta d’una col·laboració entre el mercat i els centres d’ensenyament que pretén demostrar als menuts que cal alimentar-se bé, sobretot pel que fa a l’esmorzar. Segons Fernández, un estudi realitzat l’any passat demostrava que la major part dels nens esmorzaven reposteria industrial provocant conseqüències negatives en la salut dels nens. La intenció amb aquesta campanya, que es portarà al mes de setembre i que es farà amb la col·laboració del Centre de Recursos Pedagògics, és que els nens puguin visitar el mercat, puguin aprendre a elaborar un menú equilibrat i sa i fins i tot puguin fer les seves compres. D’altra banda, la presidenta del Mercat, Mª Ángeles Gallego, ha explicat que enguany tornaran a fer la sardinada popular, en motiu de la Festa Major i també han confirmat que es celebrarà la segona edició del concurs de carabasses de Halloween i la campanya nadalenca en la que es rifen diferents lots nadalencs. A banda de les accions de dinamització que el mercat a posat en marxa, cal parlar també de noves millores a les infrastructures que segons ha explicat l’alcalde, Joan Vich, han de permetre per una banda, comprar en les millor condicions i per l’altra, cal tenir en compte que han de fer front a les grans superfícies. Vich ha assegurat que els mercats són l’eix de les relacions comercials i socials dels veïns. I és en el segon aspecte, en el social, on Vich ha fet especial incidència. El mercat ofereix una oferta comercial propera a la població. El tracte, ha dit l’alcalde, és directe, les persones es coneixen i es pregunten i es cera un ambient de complicitat i de proximitat que no es dona en un altre oferta comercial. L’Alcalde ha assegurat que el mercat de Vialnova està ubicat en un punt estratègic i òptim i en aquest sentit també ha parlat de millores no només en l’interior del mercat sinó en el seu entorn. Vich ha avançat que es portaran a terme diferents actuacions urbanístiques a la Plaça del Mercat. Es preveu l’enderroc dels locals parroquials i de tres habitatges que donen a la Plaça així com l’eixamplament del carrer Major. Tot plegat, ha de servir, segons l’Alcalde per crear més places d’aparcament al centre urbà i facilitar les gestions comercials dels vilanovins. Per últim, Vich ha exposat la seva voluntat de continuar treballant des de l’àrea de promoció econòmica de la ciutat per fer que aquestes campanyes tinguin continuïtat i s’adaptin a les necessitats reals dels veïns.