L’empresa igualadina Dispoch, que es dedica a la distribució de begudes a la comarca de l’Anoia, ha llançat un innovador servei de retorn d’envasos de vidre que vol promoure entre la ciutadania. L’objectiu és fomentar un hàbit de consum que comporti reduir el volum de residus, però especialment de plàstics.
Amb la voluntat de passar d’espectadors a activistes, Dispoch ha llançat aquest nou servei d’envasos reutilitzables, que a més a més distribueixen a domicili, a través de la seva botiga en línia.
Jeroni Samaniego, un dels promotors de la iniciativa, ha explicat a Ràdio Nova que van aprofitar l’actualització del web i la motivació de l’equip creatiu per promoure aquest servei que, alguns clients particulars, ja fa temps que practiquen.
Per portar a terme aquest projecte Dispoch compta amb la complicitat d’algunes marques com Fondor, Letona o Damm que han ajustat molt els preus dels seus productes amb l’objectiu de fer-los atractius i competitius respecte dels que es poden comprar a les grans superfícies.
Verónica Espejo, una altra de les promotores de la iniciativa Dispoch retorna, aconsella a les famílies iniciar-se en el sistema dels productes retornables a poc a poc. Podem començar, ens diu Espejo, per l’aigua, un dels productes amb més consum i, anar ampliant la gamma en funció de les necessitats. El més important, ens diu, és anar implementant petits canvis.
A la seva web, dispoch.com, s’ha habilitat un apartat amb totes les begudes retornables: aigua en garrafa de 8 litres, llet, refrescs o cervesa, sifons i gasoses, entre altres. Però també es poden adquirir altres productes que distribueixen a l’hostaleria com snacks, salses o productes de neteja.
Des de la web es pot fer la compra i triar que t’ho portin a casa, per a comandes de més de 20 €, o recollir-ho al magatzem, ubicat a l’avinguda d’Europa, 20 d’Igualada. Les seves oficines estan obertes de dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 h i de 15:00 a 19:00 h i dissabtes de 9:00 a 13:00 h.
A la primera compra s’ha d’abonar l’import dels envasos que es retornen en les comandes successives. El servei a domicili té un import de 2,66 €.
Segons les xifres que ha fet públiques Dispoch, basades en dades de l’Agència Catalana de Residus, a Catalunya es posen en circulació 9 milions d’envasos a l’any, dels quals, 5 milions acaben als abocadors i incineradores. S’estima que un 25% dels residus domèstics són envasos, la majoria vinculats al consum d’aigua i begudes.
Per això Dispoch aposta pels envasos retornables i asseguren que l’adopció d’aquesta pràctica suposa avantatges en tots els sentits, principalment mediambientals, perquè suposen una reducció de plàstics, però també econòmics, ja que només es paga el contingut.
El servei Dispoch retorna és molt nou, però així i tot, els primers retorns dels clients han estat molt positius. “Tots els que han comprat per primera vegada, han repetit l’experiència”, explica Verónica Espejo.
Recordeu que podeu fer les vostres comandes a dispoch.com