- La nova obertura arriba amb empenta per oferir no només menjar de qualitat, sinó sobretot una experiència singular que animi als clients a repetir.
L’espai de bar restaurant del Centre d’Innovació Anoia, l’equipament municipal dedicat a Promoció Econòmica i Viver d’Empreses -al polígon Riera de Castellolí-, portava més d’un any tancat. Des de primers de setembre, ha obert al públic El Punt Anoia, de la mà de tres socis que es mostren amb moltes ganes d’oferir als clients “una experiència per gaudir amb tots els sentits”.

Serveixen esmorzars, al matí, i àpats al migdia, amb la voluntat que no només siguin recordats pel bon gust, sinó també per gaudir-los amb la vista i amb l’olfacte.
Segons afirma Alberto Leiva, un dels responsables del negoci, l’acollida ha estat molt bona i la resposta a les xarxes socials ha superat les expectatives dels socis, que valoren de manera molt positiva la interacció amb els clients.
Obren a les 7:00 h del matí, amb servei d’entrepans freds i calents, pastes variades… i als migdia, un menú diari, amb productes de qualitat i proveïdors de proximitat. Primer plat, segon, postres casolanes i una beguda, “sense restricció entre aigua o vi com en alguns menús”, assenyala Leiva. Tot plegat al preu de 10 €, tot i que també han pensat opcions per aquelles persones que han d’anar ràpid o els que no es poden acabar un menú i només volen fer-ne mig.
En general, vetllen particularment pel gust i la qualitat dels productes, afirma Leiva, perquè “el fet de venir a menjar sigui una experiència”. Ho fan, diu, potenciant el gust amb productes de qualitat, cuinats com a casa, i amb una bona presentació dels plats. El repte és traspassar la barrera de ser només un restaurant que serveix bon menjar. La intenció és que els clients vulguin “anar al Punt” explica Leiva, “és a dir fer-los sentir en un lloc amb una identitat pròpia”.

Un dels productes estrelles és el cafè. “És el que més destaquen els clients”, assegura Leiva. Un dels socis -barista amb formació sobre cafè d’alta qualitat- ha dissenyat exclusivament pel restaurant un cafè natural. Tenen clar el paper que pot jugar el moment de tancar un bon àpat, amb aroma i gust, pels amants del bon cafè.
El servei wifi, el pàrquing, les vistes… són aspectes que contribueixen en l’experiència diu Leiva, per dir “vaig al Punt”.En l’actual situació sanitària també han tingut molt present la seguretat i la comoditat dels clients, separant les taules ocupades i complint amb les mesures establertes d’higiene i desinfecció. En un futur, sempre tenint present els protocols sanitaris, els agradaria poder combinar, cada quinze dies o un cop al mes, alguna activitat de caire més cultural amb algun dels àpats, “amb aforament limitat i amb les mesures que comporta aquesta nova etapa”.