- Noemí Trucharte: “La voluntat del govern de Vilanova és garantir la conservació de l’entorn natural del municipi a Can Titó, sense deixar d’explorar totes les alternatives”.
- Barón planteja l’entorn de l’aeròdrom d’Òdena com una “zona preferent” per al desenvolupament econòmic de la Conca
El govern de Vilanova del Camí va oferir aquest dimecres una roda de premsa per fer pública la seva posició respecte de la construcció d’un gran polígon a la Vilanova Sud. L’alcaldessa Noemí Trucharte i el regidor de Promoció Econòmica, Jordi Barón, van intervenir per anunciar “la voluntat del govern de Vilanova de garantir la conservació de l’entorn natural del municipi a Can Titó, sense deixar d’explorar totes les alternatives”.

Noemí Trucharte va encetar la compareixença defensant “la necessitat de potenciar l’activitat industrial a la Conca d’Òdena tot cercant consensos amb els alcaldes i alcaldesses i trobar les millors solucions per al nostre territori”. Davant els alts nivells d’atur que situen la Conca en una de les pitjors posicions com a comarca dins de la demarcació de Barcelona, “cal emprendre un procés de reindustrialització de l’economia de manera urgent i profunda” i va afegir que “és imprescindible per facilitar que hi hagi un futur amb oportunitats laborals o directament que hi hagi un futur per als municipis de la Conca”.
Sobre la disponibilitat de sòl no consolidat de Vilanova del Camí i els seus usos, l’alcaldessa assegura que “ha de poder ser destintat a activitats compatibles amb l’entorn natural”.
“El govern vilanoví ha plantejat a la Generalitat, que es limitin els usos urbanístics del sòl no consolidat a usos vinculats amb activitats d’oci o lleure que garanteixin la preservació de l’entorn natural del municipi. D’aquesta manera garantim a la ciutadania de Vilanova i de la Conca que Can Titó no serà industrial, que de cap manera vol dir que no treballem per generar activitat econòmica en el nostre territori”.
Noemí Trucharte, alcaldessa de Vilanova del Camí
Barón planteja l’entorn de l’aeròdrom d’Òdena com una “zona preferent” per al desenvolupament econòmic de la Conca

Per la seva banda, el regidor de Promoció Econòmica, Jordi Barón, va manifestar-se “a favor del desenvolupament econòmic i social que representi progrés i generi riquesa i benestar social pels vilanovins i vilanovines”. “Cal aprofitar els actius que tenim com les connexions viàries, polígons ben comunicats, situació geogràfica i sol disponible”.
“Altre debat és on, com i en quines condicions s’hi ha de poder desenvolupar aquesta activitat econòmica”. I en aquest sentit Barón va plantejar l’entorn de l’aeròdrom d’Òdena com una “zona preferent” per al desenvolupament econòmic de la Conca.
“La zona de l’aeròdrom completaria la unió i consolidació d’una gran trama industrial i d’activitat econòmica des del polígon de les Comes d’Igualada, fins els Plans de les Gavarreres d’Òdena, els Plans d’Arau de la Pobla de Claramunt, i el Riera de Castellolí de Vilanova del Camí”.
Jordi Barón, regidor de Promoció Econòmica
Pel que fa la possibilitat que l’entorn natural de Can Titó i Can Bernades poguessin acollir un macropolígon, Jordi Barón s’hi va mostrar contrari. “No cal dir que per tots els vilanovins aquesta és una zona estimada i d’especial importància i càrrega emotiva, ja que és el nostre entorn natural d’esbarjo, on molts de nosaltres hi anem a practicar esport i lleure”.
Si en un futur es pogués desenvolupar algun tipus d’activitat en aquesta zona, va dir el regidor, aquesta “s’hauria d’emmarcar en la visió estratègica de Junts x Vilanova”, que contempla “la preservació del nostre patrimoni natural i paisatgístic, combinat amb un possible desenvolupament econòmic per generar oportunitats, dotar de valor afegit i singularitat l’entorn de Can Titó i posicionar Vilanova del Camí com a punt de referència dins la Conca d’Òdena en turisme sostenible, lleure, oci, cultura i formació” va reblar Jordi Barón.
