Dijous, 7 juliol, 2022
  • Qui som
  • Contacta
  • Programes
  • Podcast
  • ràdio en línia
  • Butlletí digital
  • Publicitat
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí
  • Ajuntament
    • Avisos
    • Urbanisme
    • Política
    • Partits polítics
    • Agermanament
    • Llei de barris
    • Comarca
  • Societat
    • Salut
    • Policia Local
    • Medi Ambient
    • Educació
    • Gent Gran
    • Joventut
    • Infància
    • Entitats
  • Economia
    • Comerç
    • Empresa
    • Polígons
  • Cultura
    • Biblioteca
  • Esports
  • Comunicació
    • Àudio
    • Àlbums Fotogràfics
    • Vídeo – TV Vilanova
    • Butlletí i Guia
    • Ple municipal – TV
    • Publicacions
    • TV – Multimèdia
    • Hemeroteca
No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

El Proactives de febrer aborda aspectes de mobilitat segura, tot posant la mirada en la C244 | PODCAST

10 de febrer de 2022
Compartir en FacebookCompartir en TwitterEnviar per emailEnviar per whatsapp

  • A l’espai Proactives de Ràdio Nova hem parlat amb el responsable de l’Oficina de Relacions a la Comunitat de Mossos d’Esquadra, Rubén Rubio, i el Caporal Jordi Toribio, sotscap de l’Àrea de Trànsit a l’Anoia. 

Des de mitjans de l’any passat, la C244 va passar, completament, a titularitat municipal i ha deixat de ser una travessia per formar part de la trama de carrers urbans. La velocitat genèrica en aquestes vies, amb un carril per cada sentit i amb voreres a diferent alçada, està limitada 30 km/h, tot i que el reglament permet que pugui ser modificada a 40 o 50 km/h per part de l’autoritat municipal i d’acord amb el titular de la via, que en aquest cas és el mateix Ajuntament. 

Poactives transit
Jordi Toribio i Rubén Rubio dels Mossos d’Esquadra

Recentment amb motiu de la polèmica que ha provocat la instal·lació del radar en aquesta zona i l’allau de multes que va generar el funcionament de l’aparell, l’Ajuntament ha decidit augmentar la velocitat de 30 a 40 km/h. La senyalització, sobretot si la velocitat de la via és diferent de la genèrica, com és el cas en l’actualitat, és un aspecte important. En aquest sentit, el sotscap de l’Àrea de Trànsit a l’Anoia, Jordi Toribio, subratlla que “cal fer-ho bé, però no en excés, per no generar confusió” i evidentment, “qualsevol canvi s’ha de fer d’acord amb informes tècnics”.

El canvi en el Reglament General de Circulació, aprovat a finals de l’any 2020, va limitar la velocitat a les vies urbanes i interurbanes amb l’ànim de prevenir i reduir els incidents i accidents a la carretera. La nova llei de trànsit, aprovada recentment, també s’ha vingut a afegir a aquesta adaptació de la normativa als hàbits i a les noves formes de mobilitat que apareixen en els nuclis urbans. El sotscap de l’Àrea de Trànsit a l’Anoia posava l’accent precisament, en la voluntat del nou reglament per prevenir accidents o, en el cas que n’hi hagi, de minimitzar la lesió i els danys.

Respectar les velocitats que marquen els límits en cada via és una qüestió d’educació viària. “Sovint ens movem amb les sensacions”, diu Jordi Toribio, “perquè hem passat durant molts anys per una via a una velocitat i de cop hem de reduir-la”. Els canvis, però, es fan pensant en la descongestió del trànsit, les retencions, la contaminació i la seguretat, assegurava, tot posant com a exemple el que va passar a les rondes de Barcelona quan es va establir el límit a 80 km/h. 

Normativa sobre patinets elèctrics

Al Proactives d’aquest mes de febrer també hem parlat sobre els patinets elèctrics. En els últims anys hem vist un increment notable del nombre d’aquests vehicles de mobilitat personal pels carrers de les ciutats. No obstant això, encara no existeix en l’àmbit nacional, una normativa per patinets elèctrics que unifiqui els criteris a l’hora de regular la circulació amb aquests vehicles de mobilitat personal (VMP) respecte a l’edat, a l’ús del cas o el certificat del vehicle. És per això que Jordi Toribio anima als municipis a fer la seva pròpia ordenança.

La DGT va establir una primera normativa modificant els reglaments de Vehicles i circulació, que va entrar en vigor el 2 de gener de 2021. Però això només és el començament d’una regulació molt més àmplia.

Etiquetes: MobilitatPatinets elèctricsproactivesradarSeguretat
Notícia anterior

Proactives – El Proactives de febrer aborda aspectes de mobilitat segura, tot posant la mirada en la C244 | PODCAST

Notícia següent

L’agenda del cap de setmana porta a Vilanova del Camí la màgia del Mag Lari i un espectacle de dracs de Xarxa

Relacionat Notícies

presentacio parc agrari a can muscons (2)
Ajuntament

Can Muscons acull la presentació del Pla de Gestió i Desenvolupament del Parc Agrari que busca impulsar el sector agrícola i ramader 

6 de juliol de 2022
Xenia Bertran (1)
Àudio

Un cicle de xerrades per trencar tabús entorn de la menopausa i l’esfera sexual | Àudio

6 de juliol de 2022
Ple Red Innpulso 2022 1
Ajuntament

Les Ciutats de la Ciència i la Innovació es reuneixen en un nou plenari de la Red Innpulso a Madrid

6 de juliol de 2022
Notícia següent
espectacles agenda

L’agenda del cap de setmana porta a Vilanova del Camí la màgia del Mag Lari i un espectacle de dracs de Xarxa

Cercador

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanova vilanova logo letra (1)
televisio vilanova logo letra (1)
radio nova logo letra (1)
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Per a més informació

  • Contacta
  • Ràdio en línia
  • Podcast
  • Butlletí digital
  • Avís legal i política de privacitat
  • Política de cookies (EU)

Segueix-nos

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
  • Notícies – Vilanova Informació
    • Ajuntament
    • Cultura
    • Comunicació
    • Esports
    • Economia
    • Societat
  • Ràdio en línia – radionova.cat
  • Programes i podcasts
  • Butlletí digital
  • Contacta

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Manage Cookie Consent

Aquest web utilitza galetes (cookies)


Fem servir galetes per oferir-te una millor experiència, d'ús, analitzar el trànsit i personalitzar el contingut mostrat. Pots acceptar totes les galetes o configurar-les.
Funcional Sempre actiu
Galetes necessàries per assegurar que certes parts del lloc web funcionin correctament.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
Utilitzem aquestes galetes d'analítiques per analitzar i optimitzar l'experiència d'ús dels nostres usuaris al lloc web. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
Galetes que tenen com a finalitat crear perfils d'usuari i així poder personalitzar anuncis o rastrejar l'usuari en aquest lloc web o a través d'altres llocs web amb propòsits de màrqueting o similars.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Configura-les
{title} {title} {title}
Enviar missatge
1
radionova.cat
Hola 👋
Aquest és el WhatsApp de Ràdio Nova.