- A Vilanova del Camí, l’Ajuntament ha decretat la suspensió de totes les activitats comunitàries als centre cívics i altres espais equiparables, com els gimnasos escolars.
- S’exceptuen d’aquesta suspensió els programes i activitats d’intervenció socioeducativa, lleure educatiu i d’educació en el lleure d’infants, adolescents i programes de suport juvenil, així com activitats d’intervenció social i personals com els menjadors de caràcter social.
El PROCICAT ha aprovat una resolució amb noves mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 a Catalunya. Per una banda, els comerços de 24 hores hauran de tancar entre les deu del vespre i les set del matí i, per l’altra, es suspenen les activitats cíviques i comunitàries grupals als equipaments cívics.
La resolució del Govern de la Generalitat de Catalunya s’ha publicat al DOGC d’aquest dimarts, i estableixen que els comerços que habitualment romanen oberts les 24 hores del dia, com les botigues de conveniència, les annexes a les benzineres, o les ubicades en municipis turístics, tanquin a les 22:00 h i no puguin reobrir fins a les 7:00 h.
D’altra banda, l’organisme interdepartamental concreta que a les àrees de servei d’autopistes i altres vies, les activitats de restauració es podran prestar exclusivament mitjançant serveis d’entrega al mateix establiment, sense utilitzar els espais interiors i garantint en tot cas en l’interior de l’establiment l’entrega individual i separada a cada client.
Es suspenen les activitats comunitàries als centres cívics
A més, se suspenen les activitats cíviques i comunitàries grupals –com, per exemple, als equipaments cívics- que impliquin presencialitat, llevat que es facin per mitjans telemàtics sense que impliqui la presència de participants.
Segons el Govern de la Generalitat, “aquestes limitacions són conformes amb les orientacions de l’Organització Mundial de la Salut i es consideren, d’acord amb les dades epidemiològiques i assistencials actuals, mesures proporcionals, idònies, necessàries i justificades per al control de contagis i protecció dels drets a la vida, la integritat física i la salut de tota la població -específicament dels col·lectius més vulnerables”.
Les noves mesures adoptades pel Govern pretenen “garantir la capacitat d’atenció del sistema sanitari, tant de les demandes generades per la pandèmia com de les derivades d’altres patologies”.
Com afecten aquestes mesures a Vilanova del Camí?
A Vilanova del Camí, l’Ajuntament ha decretat la suspensió de totes les activitats comunitàries als centre cívics i altres espais equiparables, com els gimnasos escolars.
Les àrees municipals afectades ja estan estudiant la manera de seguir prestant el servei de manera telemàtica, per mantenir l’oferta tant d’esport i salut, com de lleure i formació.
Queden suspeses fins el 31 d’octubre, inclòs, les classes presencials de l’Activa’t, de gimnàstica correctiva i l’activitat Física de la Gent Gran que es feien a Can Titó; els 2 grups de Pilates, els grups d’activitat dirigida del barri La Pau, i els del Joan Maragall, i els grups de ioga del Marta Mata.
També es suspenen els cursos de dibuix i pintura, Taichí i cosmètica natural que es feien al centre cívic al barri La Pau.
I així mateix es suspenen les classes d’anglès pre intermediate, els assajos d’Anoia Country i Balls de Saló Ainhoa, també els del grup de Sevillanes i les classes gimnàstica correctiva del Casal de la Gent Gran; que es feien a Can Papasseit.
S’exceptuen d’aquesta suspensió els programes i activitats d’intervenció socioeducativa, lleure educatiu i d’educació en el lleure d’infants, adolescents i programes de suport juvenil, així com activitats d’intervenció social i personals com els menjadors de caràcter social.
Les activitats culturals com el teatre o el cinema es poden seguir celebrant sempre amb les mesures de seguretat establertes i el 50% de l’aforament.