- Des que es va posar en funcionament el febrer de 2021, l’APP ha registrat, 1.000 usuaris; 3.577 interaccions i un total de 1.099 converses.
- El canal ha publicat des de llavors, 289 alertes que han suposat més de 113.000 missatges directes a la ciutadania.
- Si encara no sou usuaris de l’APP de l’Ajuntament, us podeu donar d’alta únicament afegint a l’agenda del vostre telèfon mòbil el número 644 31 05 71 i enviar un missatge que digui Hola.
El canal de WhatsApp de l’Ajuntament per rebre informació i comunicar incidències ha arribat aquesta setmana als 1.000 comptes actius. Això vol dir que un miler de vilanovins utilitzem l’aplicació bé sigui per comunicar incidències, comunicar-se amb l’alcaldessa o els regidors o, simplement, per rebre informació sobre esdeveniments o alertes municipals.

Des que es va posar en funcionament el febrer de 2021, l’APP ha registrat 3.577 interaccions i un total de 1.099 converses. Aquest mes d’agost, malgrat ser un mes de vacances se n’han rebut 66.
D’aquestes interaccions, un 34% han estat de ciutadans que buscaven informació municipal, com adreces i telèfons de serveis municipals o d’emergències, informació sobre la covid, transports o tràmits electrònics.
Pel que fa a la comunicació d’incidències, suposa el 25% del total de les interaccions que es compatibilitzen a l’APP, i creix un 3% respecte de l’any passat . L’alcaldessa Noemí Trucharte creu que aquest augment està relacionat amb l’eficiència del servei, ja que la resolució dels temes que es plantegen és molt ràpida.
“El veïnat ha trobat en aquesta APP una via ràpida, senzilla i eficaç per comunicar incidències a la via pública, a l’enllumenat o al mobiliari urbà entre altres”.
Noemí Trucharte, l’alcaldessa
En el darrer trimestre, explica l’alcaldessa, han arribat a l’APP, 54 incidències sobre temes diversos: mobiliari urbà, neteja, seguretat, sorolls i accessibilitat entre altres; de les quals se n’han resolt 45. Les altres 9, detalla Noemí Trucharte, estan en vies de solució perquè poden requerir la reposició o substitució de materials o depenen d’empreses externes.
Des de l’APP també es poden fer consultes directes a l’equip de govern. La bústia de l’alcaldessa ha registrat el 7% de les interaccions mentre que la dels regidors ha suposat el 15% de les consultes.
L’APP també és una eina molt interessant per comunicar alertes i altres informacions d’interès per a la ciutadania. Des que es va posar en funcionament s’han enviat 289 missatges que han generat més de 130.000 missatges a la població.
Cal recordar que l’atenció a les consultes que es reben a l’APP és de dilluns a divendres de 8:00 a 15:00 h. En cas d’urgència cal contactar via telefònica amb la Policia Local que pot atendre les demandes ciutadanes les 24 hores del dia.
Si encara no sou usuaris de l’APP de l’Ajuntament, us podeu donar d’alta únicament afegint a l’agenda del vostre telèfon mòbil el número 644 31 05 71 i enviar un missatge que digui Hola.