- La Transconca és una marxa i pedalada popular oberta a tothom, i solidària per les malalties minoritàries.
- La iniciativa compta amb la implicació dels set ajuntaments de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena: Igualada, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui, Jorba, Òdena i Castellolí.
Vilanova del Camí participarà en la primera edició de la Transconca un esdeveniment esportiu, organitzat per l’Ajuntament de La Pobla de Claramunt, per donar visibilitat a les malalties minoritàries MPS – Lisosomals. La primera edició es farà el diumenge 27 de febrer que és el dia més proper al dia Mundial de les malalties minoritàries o rares del 2022.
La Transconca és una marxa i pedalada popular oberta a tothom, un esdeveniment esportiu, que transmet diferents valors. Aquesta iniciativa neix de la bona connexió entre l’Ajuntament de la Pobla de Claramunt i de l’Associació de les Mucopolisacaridosis i Síndromes relacionats i compta amb la implicació dels set ajuntaments de la Mancomunitat: Igualada, Jorba, Santa Margarida de Montbui, Vilanova del Camí, Òdena i Castellolí.
La Transconca sortirà dels diferents municipis de la MICOD i acabarà a la Pobla de Claramunt. Es pot fer a peu, corrent o amb bicicleta. Per això hi haurà diferents itineraris i un recorregut adaptat per donar la possibilitat de participar a tothom, ja que l’objectiu és que l’esdeveniment sigui una gran festa participativa.
Durant els recorreguts hi haurà avituallaments i a l’arribada s’oferirà als participants diferents degustacions i consumicions, en un ambient festiu.
La Transconca té una història al darrere
La Sofia va néixer l’any 1998 a la Pobla de Claramunt, una nena molt alegre com moltes del poble. De ben petita li varen diagnosticar la malaltia de Sanfilippo i aquest fet va fer canviar tots els objectius i propòsits de la família. Per lluitar contra aquesta malaltia minoritària i rara es va crear l’Associació Sanfilippo. La Sofia va ser el motor del qual és aquesta entitat actualment; un gran i excel·lent moviment associatiu per ajudar a les persones amb aquest tipus de malalties.
La Sofia ens va deixar l’any 2017, però l’esperit i la lluita segueix endavant. Avui en dia l’entitat ha passat a dir-se MPS-Lisosomals perquè aglutina totes les malalties que engloben les mateixes patologies. Són moltes les iniciatives que es porten a terme per donar suport a les famílies afectades, donar suport a la investigació i donar visibilitat.
Més informació i inscripcions al web: www.transconca.com