Dimarts, 17 maig, 2022
  • Qui som
  • Contacta
  • Programes
  • Podcast
  • ràdio en línia
  • Butlletí digital
  • Publicitat
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí
  • Ajuntament
    • Avisos
    • Urbanisme
    • Política
    • Partits polítics
    • Agermanament
    • Llei de barris
    • Comarca
  • Societat
    • Salut
    • Policia Local
    • Medi Ambient
    • Educació
    • Gent Gran
    • Joventut
    • Infància
    • Entitats
  • Economia
    • Comerç
    • Empresa
    • Polígons
  • Cultura
    • Biblioteca
  • Esports
  • Comunicació
    • Àudio
    • Àlbums Fotogràfics
    • Vídeo – TV Vilanova
    • Butlletí i Guia
    • Ple municipal – TV
    • Publicacions
    • TV – Multimèdia
    • Hemeroteca
No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

Els Mossos d’Esquadra milloren el servei a la ciutadania i implementen la cita prèvia per a posar denúncies a comissaria

13 de gener de 2021
Compartir en FacebookCompartir en TwitterEnviar per emailEnviar per whatsapp

  • Els ciutadans poden fer aquest tràmit des del mòbil o ordinador amb la comissaria que triïn i permet no fer cues
  • Les denúncies relatives a delictes d’especial gravetat i urgència seguiran sent ateses sense cita prèvia i de forma preferent
  • La nova eina corporativa s’ha elaborat de la mà de la Direcció General d’Atenció Ciutadana

La Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra ha posat en marxa un sistema de cita prèvia per a posar denúncies amb l’objectiu d’oferir un millor servei a la ciutadania. El pla s’implementa a totes les comissaries i permet una optimització del temps tant dels ciutadans que vulguin interposar una denúncia com de la pròpia comissaria, ja que podrà gestionar i redistribuir millor el volum de feina.

cita previa mossos

El ciutadà, des de casa, ja pot reservar hora per posar la seva denúncia accedint al sistema de cita prèvia que es troba disponible a través de la plataforma dels Mossos. Des d’aquesta interfície es pot triar la comissaria on vol adreçar-se per posar denúncia i escollir la franja horària en la qual vol ser atès d’entre les disponibles, entre les 6 h i les 22 h.

Amb aquest pla es potencien les eines virtuals d’interacció amb la ciutadania i es modernitzen els tràmits de les comissaries de tot el territori. La nova eina corporativa, que s’ha elaborat de la mà de la Direcció General d’Atenció Ciutadana (DGAC), permet, d’una banda, gestionar millor les càrregues de treball de les oficines d’atenció al ciutadà (OAC), que són les encarregades de recollir les denúncies dels ciutadans, i d’altra banda, endreçar els fluxos dels ciutadans que van a comissaria per evitar llargues cues d’espera a ser atesos, en concentrar-se de vegades moltes persones en una mateixa franja horària.

Per quins tràmits es pot reservar hora?

El sistema de cita prèvia està disponible per a aquells tràmits i denúncies més habituals. Així es pot reservar hora per tràmits administratius com Declaració de permís de viatge a l’estranger per a menors i per denunciar fets no penals com les pèrdues de documentació i/o objectes. També es poden denunciar a través de cita prèvia fets penals que no requereixin una instrucció complexa com ara robatoris amb força a habitatges i establiment, furts, robatori a interior de vehicle i danys lleus, a banda de robatoris amb violència i intimidació, lesions, amenaces, sostracció de vehicle i ocupació d’immobles. 

Evidentment, aquelles denúncies relatives a delictes d’especial gravetat i urgència seguiran sent ateses sense cita prèvia i de forma preferent.

L’any 2018, la gestió d’aquests tràmits i denúncies més simples va suposar el 49,5% del total de denúncies recollides a les comissaries, el que suposa una càrrega de treball equivalent a més d’un centenar d’agents.

Destaca el tràmit d’autorització a menors a viatjar a l’estranger que, només en el 2018 van suposar més de 100.000 tràmits dels 786.777 tràmits totals. I, en segon lloc, les pèrdues, amb més de 95.000 el mateix any. Tots dos ja es poden gestionar amb cita prèvia i permetran una millor planificació.

El sistema és compatible amb denúncies sense cita prèvia. És a dir, no és obligatori usar el sistema de cita prèvia per anar a denunciar a comissaria, però sí és aconsellable per un millor servei en relació al temps d’espera en aquells tràmits i denúncies no urgents.

Reduir el temps d’espera a les comissaries per a posar denúncies és un dels compromisos del Cos de Mossos d’Esquadra per tal de donar una millor qualitat de servei en tot moment. Per poder oferir aquest servei, uns 8.200 membres del cos han rebut la formació necessària per poder gestionar amb èxit el servei de cita prèvia.Es pot accedir a fer reserva de cita prèvia al següent link: https://mossos.gencat.cat/ca/serveis_i_tramits/Cita_previa/

Etiquetes: cita prèviacovid-19MossosPolicia
Notícia anterior

La MICOD convoca la vuitena edició del concurs de cartells del 8M, Dia Internacional de les Dones

Notícia següent

La capacitat de la UCI a Igualada està completa i es comencen a derivar pacients a altres centres de referència

Relacionat Notícies

Jordi Baron maig 22 (2)-1218
Ajuntament

La Tribuna de Ràdio Nova – Jordi Barón de Junts per Vilanova del Camí

16 de maig de 2022
Festa Diversitat maig 22
Àlbums Fotogràfics

Centenars de persones s’apleguen a la plaça del Mercat al llarg d’un intens cap de setmana festiu

16 de maig de 2022
Assaig representacio teatral 18 juny (1)-1
Cultura

Vilanova a escena recrearà un episodi de la crònica social i cultural vilanovina dels anys seixanta 

16 de maig de 2022
Notícia següent
Hospital Igualada mar20 2

La capacitat de la UCI a Igualada està completa i es comencen a derivar pacients a altres centres de referència

Cercador

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanova vilanova logo letra (1)
televisio vilanova logo letra (1)
radio nova logo letra (1)
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Per a més informació

  • Contacta
  • Ràdio en línia
  • Podcast
  • Butlletí digital
  • Avís legal i política de privacitat
  • Política de cookies (EU)

Segueix-nos

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
  • Notícies – Vilanova Informació
    • Ajuntament
    • Cultura
    • Comunicació
    • Esports
    • Economia
    • Societat
  • Ràdio en línia – radionova.cat
  • Programes i podcasts
  • Butlletí digital
  • Contacta

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Manage Cookie Consent
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferències
{title} {title} {title}
Enviar missatge
1
radionova.cat
Hola 👋
Aquest és el WhatsApp de Ràdio Nova.