- La brigada de jardineria promou la biodiversitat del parc del Joc de la Pilota, i fa diferents actuacions en l’aparcament proper a l’Escola Pompeu Fabra, i en l’entrada de Vilanova pel polígon Pla de Rigat.
Continuem parlant del VilaNatura perquè algunes de les propostes per aquest 2022 ja s’han completat. És el cas de la millora de l’entrada de Vilanova del Camí des del polígon industrial Pla de Rigat. La brigada de jardineria ha treballat en la rotonda on hi ha col·locat perfils de separació i ceràmica trinxada. També han posat voreres noves en els dos parterres laterals i s’ha completat amb una cobertura d’escorça de pi.
“Amb aquesta actuació, expliquen des de la brigada, l’entrada al municipi ha quedat més amable i ordenada”
La brigada també està treballant en el parc del Joc de la Pilota, al barri Sant Nicolau. Es tracta de la segona fase de l’obra que consisteix en la retirada dels últims oms afectats per una arna (Paranthrene tabaniformis) que fa galeries als troncs dels arbres. També es talaran les catalpes, una espècie d’arbre que està molt deteriorada i que té unes necessitats de reg molt importants.
En el seu lloc es plantaran avellaners turcs (corylus), mèlies i xitalpes, amb la voluntat de contribuir a la diversitat del parc i també s’instal·larà el reg gota a gota.
Al carrer Foradada, a tocar de la plaça Catalunya, també s’han retirat els cercis que estaven en molt mal estat i s’estan arranjant els escocells que acolliran pròximament una altra espècia d’arbre amb flors, els hibiscos.
Aquesta setmana, els operaris de jardineria, estan treballant en l’arranjament de la nova zona d’aparcament contigua a l’escola Pompeu Fabra; en la substitució dels arbres i la preparació dels escocells del carrer de La Font i aquest divendres comença una actuació important al lateral de la C244, la carretera de La Pobla que consistirà en la tala dels oms existents i la seva substitució per altres espècies més adients i respectuoses amb l’espai.
Des de brigada destaquen que les actuacions de substitució d’arbrat suposen un augment d’entre un 25 i un 33% del nombre d’espècies que es retiren.