Aquest dimecres, el Consell Comarcal de l’Anoia ha presentat als tècnics de l’Ajuntament de Vilanova del Camí el nou Servei Comarcal de Mediació Ciutadana. L’objectiu del servei és desplegar un ventall d’accions que promoguin la convivència ciutadana i la resolució pacífica de conflictes per mitjà de la mediació, un mètode de resolució de conflictes en què un tercer neutral, el mediador, actua per facilitar la comunicació entre els participants per resoldre un conflicte. El propòsit és aconseguir un acord ràpid i sense els costos que implicaria un procés judicial.
El Servei Comarcal de Mediació Ciutadana s’ha posat en marxa en el marc de la Xarxa Local de Serveis de Mediació Ciutadana de l’Àrea d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona. Es tracta d’una eina adreçada a qualsevol municipi de l’Anoia per tal que els ciutadans i ciutadanes puguin resoldre de forma dialoga, confidencial i gratuïta alguns conflictes de convivència.
El paper de la mediadora és parlar amb cadascuna de les parts, per separat, sobre el motiu del conflicte. Després, es fa una sessió conjunta perquè les parts exposin el problema. La funció de la persona mediadora és conduir el procés i facilitar la comunicació entre les parts. Per fer-ho introdueix a les persones implicades en el conflicte en un espai cooperatiu i creatiu per trobar diverses alternatives d’acord, satisfactòries per als interessos d’ambdues parts.
Les demandes d’intervenció que accepta el Servei Comarcal de Mediació Ciutadana són aquelles que tinguin a veure amb el foment de la convivència ciutadana, com ara conflictes entre veïns, o derivats de l’ús de l’espai públic, de l’incompliment de les ordenances cíviques… També s’ocupa dels conflictes que es donen en l’àmbit escolar, familiar i entre entitats, entre altres.
Per a més informació sobre el servei cal adreçar-se al Consell Comarcal de l’Anoia al telèfon 93 805 15 85 o escriure a mediacio@anoia.cat.