- Durant els primers sis mesos la Ronda del Rec quedarà tallada a l’altura del carrer Misericòrdia on es construirà una nova rotonda.
- Les afectacions de la via s’indicaran de forma específica amb senyals i pintura viària, especialment el tancament d’aquest tram i les rutes alternatives per als transportistes.
La Generalitat de Catalunya preveu iniciar les obres per a la connexió de la Ronda Sud amb Igualada, la pròxima setmana. L’actuació començarà amb la construcció de la nova rotonda a l’encreuament entre la Ronda del Rec i el carrer Misericòrdia, en el punt que connectarà la ciutat amb el nou pont. Aquesta primera fase de l’obra obligarà a tallar durant sis mesos la Ronda del Rec, a l’altura del carrer Misericòrdia, on es construirà aquesta rotonda.
Durant aquests sis mesos la via estarà oberta i accessible des dels dos extrems, però no podrà creuar-se. Les afectacions de la via s’indicaran de forma específica amb senyals i pintura viària, especialment el tancament d’aquest tram i les rutes alternatives per als transportistes.
Les obres tindran una durada de 18 mesos i connectaran la ciutat amb la Ronda Sud mitjançant un nou pont amb forma d’espina de 26,5 metres que travessarà el riu i arribarà fins al Carrer Misericòrdia on es construirà una rotonda de connexió amb la ciutat.
L’obra permetrà l’accés de vehicles a la Ronda del Rec i el pas de vianants i ciclistes a la riba sud del riu Anoia. L’obra suposa una inversió de 13 milions d’euros per part de la Generalitat de Catalunya.