Juan Manuel Cividanes: “Necessitem els enllaços complerts a la rotonda del Barri Santa Llúcia Vilanova Sud”

13 febr. 2018

JM CIVIDANES (2)-v2


Juan Manuel Cividanes, cap del grup municipal Veïns amb Veu-IPV a l’Ajuntament de Vilanova del Camí, assegura en una nota de premsa enviada als mitjans de comunicació que “la ronda sud és una via que desprès de més de 10 anys, (…) ha demostrat l’error de disseny, passat i futur”


Reproduïm íntegrament el seu comunicat a continuació:

 “Des de l’entrada en Servei de la Ronda Sud (C-37) no s’ha garantit mai un servei adequat per Vilanova del Camí, ha estat sempre una via per donar servei a Montbui, i ara amb la construcció del nou enllaç, donarà servei a Igualada.

L’error de fa més de 10 anys, per part de la Generalitat, i permès pel PSC i V365, van provocar que la Ronda Sud no tingues visió de futur, els passos i ponts no estan dimensionats pel seu desdoblament futur. Una via que desprès de més de 10 anys, amb una IMD inferior a menys de 5.000 vehicles, ha demostrat l’error de disseny, passat i futur.

Cap de les situacions plantejades, ni tampoc la de crear una via paral·lela per l’interior del municipi de Vilanova faran que la Ronda Sud sigui una via al servei de Vilanova del Camí.

Aquesta nova trinxera, per l’interior de la trama urbana de desenvolupament, formarà una nova divisió en el futur entre els ciutadans de Vilanova del Camí. Actualment tenim la via del tren, la carretera de La Pobla de Claramunt y la Ronda Sud, que son vies separadores pels ciutadans de Vilanova y que limiten el creixement i desenvolupament urbanístic i social.

No té sentit crear una nova trinxera interior. Una via que per utilitzar-la tinguem que sortir per la rotonda del Polígon, transitar per l’interior del polígon, continuar per l’interior de la trama urbana municipal, travessar 4 rotondes, i un nou pont sobre la via del tren, per arribar al fons del Barri Santa Llúcia. Quin sentit té executar aquesta carretera interior: CAP. Això no solucionarà, ni reduirà el número de vehicles que es desplacen per l’interior del municipi. Tot el contrari crearà nous punts de congestió interior. Actualment ja tenim més de 3.500 vehicles que circulen per aquests punts de congestió. Com pot ser una solució continuar forçant als vehicles a passar pel mateix punt actual de congestió: la rotonda del carrer Fusters amb la carretera de La Pobla i eliminant un carrer d’entrada i sortida, al Barri La Lluna per poder construir un nou pont sobre la via del tren.

La prioritat seria eliminar aquestes vies separadores. Començar per soterrar la via del tren, invertir en la carretera de La Pobla de Claramunt per poder convertir-la en un carrer integrador amb el Barri de La Pau, y crear els enllaços cap a Barcelona a la rontonda del Barri Santa Llúcia de la Ronda Sud.

S’han fet moltes pressions per exigir el compliment d’un conveni que obligava a la Generalitat a finalitzar l’enllaç del Barri La Pau quant va entrar en servei la Ronda. Gestió que es va tornar a reclamar per part de Juan Manuel Cividanes nomes fer-se càrrec de la Regidoria d’Urbanisme, el mateix més de febrer de 2017. El retard en complir la Generalitat el document signat i el compromís d’inversió amb l’enllaç nord de Vilanova del Camí, evidencia que no tenim cap esperança en aquest anunci publicitari, que sembla més un pedaç per sortejar la manca de projecte real, treballat i consensuat, per i amb Vilanova del Camí.

Els enllaços són possibles, si existeix voluntat política a la Generalitat de Catalunya. La normativa de traçat va canviar l’any 2016, fent-la més permissiva i creant diferents supòsits que permetrien tenir els enllaços a la mateixa rotonda del barri Santa Llúcia, sense crear una nova carretera interior per Vilanova i sense provocar una despesa innecessària a tots els Catalans. Si es té voluntat d’invertir a Vilanova del Camí, aquesta inversió es podria destinar a soterrar la via del tren i no projectar i fer un nou pont sobre el tren, que en el futur haurem d’enderrocar.

No entenem com un departament de la Generalitat, realitza promeses polítiques i pròpies de campanya electoral, quan la Generalitat no té govern i no existeix un programa d’inversions aprovat i real. Qui pot prometre la redacció d’un projecte i la posterior inversió a Vilanova, sense consens amb les diferents forces polítiques i entitats municipals. Sense un Conseller a la Generalitat, sense Govern. Estem ja en campanya electoral, tenim sobre la taula una promesa electoral que no necessitem i no es complirà?”