- Gairebé la meitat del jovent format per la Mancomunitat el darrer any ja ha trobat feina.
- Segons la MICOD, les empreses que participen en la formació incorporaran l’alumnat en pràctiques i, també valoren fer-los un contracte de treball, donat que és un perfil professional actualment molt buscat.
La MICOD prepara la segona edició del curs especialitzat de muntatge i manteniment d’instal·lacions solars fotovoltaiques que tindrà lloc els mesos d’octubre i novembre i constarà de 150 hores de formació teòrico-pràctica. El curs és totalment gratuït i va adreçat a les persones joves d’entre 19 i 29 anys de la Conca d’Òdena que estiguin buscant feina –sigui perquè estan a l’atur o treballant en situació precària- i tinguin una formació mínima d’ESO.
La Mancomunitat els ofereix l’aprenentatge d’un ofici amb molta demanda al territori, la possibilitat de fer pràctiques en empreses de la comarca, i suport en la recerca de feina. La formació es realitza a les instal·lacions que l’empresa Saltoki té a Igualada i que cedeix desinteressadament.
En els dos cursos fets durant el darrer any, han participat 32 persones. Del grup que va fer el curs de polimanteniment industrial, el 57% ja estan treballant en empreses de la Conca d’Òdena. Pel que fa a l’alumnat del curs d’instal·lacions solars, per ara ja són un 33% les persones que han trobat feina en el sector de les energies renovables tot i que es preveu que aquesta xifra vagi incrementant.
El balanç -tant de l’alumnat com de les empreses participants- és molt positiu, i per això la Mancomunitat fa una crida a les empreses del sector de les energies renovables perquè optin a incorporar com a estudiants en pràctiques els alumnes de la propera formació que s’iniciarà al mes d’octubre.
Des de la Mancomunitat asseguren que totes les empreses participants fins ara han confirmat que estarien disposades a repetir l’experiència d’incorporar alumnat en pràctiques amb perfil d’auxiliar d’instal·lacions solars fotovoltaiques. I tot depenent de la seva actitud, fins i tot valoren fer un contracte de treball, ja que és un perfil professional actualment molt buscat.
Les persones joves que es vulguin inscriure, així com les empreses interessades a participar en la segona edició del curs de Muntatge i manteniment d’instal·lacions solars fotovoltaiques, es poden adreçar a la Mancomunitat a través del correu concaindustrial@micod.cat o bé el telèfon 93 806 65 55.