- Aigua de Rigat anuncia una interrupció del subministrament a Igualada que començarà a les 23:00 hores del divendres 18 de setembre i acabarà a les 6:00 hores, l’endemà dissabte
- També es veurà afectada la pressió de Vilanova del Camí, en forma de fluctuacions
Aigua de Rigat, empresa gestora del cicle integral de l’aigua, ha programat una interrupció del subministrament a la població d’Igualada durant la nit d’aquest divendres 18 de setembre, per reparar una avaria que s’ha produït a la canonada de distribució d’aigua potable. La interrupció del subministrament començarà a les 23:00 h del divendres 18 de setembre i acabarà a les 6:00 h del dissabte dia 19.

Dimecres d’aquesta setmana, la companyia d’aigua va rebre la comunicació per mitjà de l’empresa constructora que fa les obres d’urbanització al carrer Alemanya que hi havia una avaria en la canonada. Un cop feta la inspecció i discriminació de les diferents canonades que transcorren per aquesta ubicació, es va determinar que l’avaria consistia en la pèrdua d’aigua a través d’una unió que no era estanca.
“Per procedir a la reparació és totalment necessari que la canonada quedi buida d’aigua perquè els professionals d’Aigua de Rigat puguin treballar amb tota la seguretat”
Segons explica la companyia
Aquesta actuació obligarà a interrompre el subministrament d’aigua a Igualada Centre, zona Mercat de la Masuca, barri Sant Agustí, barri Sant Crist, zona Rec, Polígon industrial els Blanquers, Poble Sec i barri Montserrat.
L’actuació també afectarà en forma de fluctuacions de pressió en el subministrament d’aigua potable del municipi de Vilanova del Camí.
Des d’Aigua de Rigat expliquen que un cop s’hagi buidat la canonada es retirarà la unió existent en mal estat i s’instal·larà una peça de reparació. Aleshores es podrà començar a obrir lentament l’aigua, perquè es vagin omplint les canonades afectades pel tall. Aquesta tasca s’estima que duri unes quantes hores per evitar que es produeixin cops d’ariet i sobrepressions. Quan s’hagi reparat l’avaria es realitzaran purgues i es prendran determinacions de clor i terbolesa i també es realitzaran exàmens organolèptics de l’aigua.
La companyia lamenta les molèsties que pugui causar a la població aquesta reparació i es compromet “a treballar amb la major celeritat possible per reparar l’avaria i restablir el subministrament amb totes les garanties el més aviat possible”.