Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen visitant, també durant el període estival, les poblacions on no hi ha un servei municipal de consum. D’aquesta manera, els ciutadans poden conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores. A Vilanova del Camí la visita serà aquest divendres. La unitat mòbil s’ubicarà de dos quarts d’onze a la una del migdia, a la plaça del Mercat
Les UMIC formen part del programa de l’Oficina Provincial d’Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. Un equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament, de manera presencial i gratuïta, els ciutadans.
També faciliten material informatiu i donen consells sobre com estalviar en les factures d’aigua, gas i electricitat, que són les consultes més habituals, juntament amb les relacionades amb les clàusules abusives en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.
La prestació que ofereixen les UMIC està destinada als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets.
Què es pot fer en cas de cancel·lació de vol, una de les reclamacions més habituals a l’estiu
Durant el mes d’agost, una de les consultes més habituals sobre consum té a veure amb la cancel·lació de vols per les incidències i conflictes laborals en les companyies aeroportuàries. Així, tenint en compte les conseqüències i les afectacions per les vagues en algunes aerolínies, la Diputació de Barcelona està fent difusió sobre què cal fer en cas de trobar-vos en aquesta situació.
Aquesta és una infografia de l’Agència Catalana del Consum en què s’explica quins drets teniu en cas de trobar-vos en aquesta contingència