La Diputació ja ha anunciat les visites de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor per al mes de d’abril. Arribaran a 83 municipis de la demarcació. A Vilanova del Camí l’oficina mòbil s’emplaçarà divendres 13 d’abril, de 12 a una del migdia, a la plaça del Mercat. Els vilanovins podran presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament
Viure en un municipi on no hi hagi un servei municipal de consum no és cap entrebanc per conèixer i exercir els drets com a consumidor gràcies a les UMIC. Formen part del programa de l’Oficina Provincial d’Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament, de manera presencial, els ciutadans, i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits a aquest servei.
El servei de l’OPIC està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets.
A més a més, les UMIC també faciliten material informatiu i donen consells sobre com estalviar en les factures d’aigua, gas i electricitat, que són les consultes més habituals, juntament amb les relacionades amb telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.