El diputat i portaveu adjunt de CiU al Congrés dels Diputats, Pere Macias, va ser divendres a Vilanova del Camí convidat per l’Associació dels Polígons del Plans, presidida per Ramon Felip. L’objectiu de la visita, explica Felip, era la de presentar-li l’Associació i la seva composició així com també exposar-li la situació actual dels polígons dels plans, “situats en un punt estratègic”.
A la visita també hi van assistir l’alcaldessa de Vilanova del Camí, Vanesa González i l’alcalde d’Òdena, Pep Solé.
Aprofitant que Macias és també el president del Cercle d’Infraestructures de Catalunya, un espai on es parla i es debat sobre les infraestructures de Catalunya, un tema que segons Felip “a nosaltres ens ocupa i ens preocupa” “vetllem per estar ben comunicats i que s’escoltin les nostres reivindicacions…”
Macias, que també és el President de la Comissió de Seguretat Vial i Mobilitat Sostenible i del Cercle d’Infraestructures va parlar amb els representants locals sobre la situació actual de la comarca de l’Anoia parant especial atenció en els municipis que configuren la Conca d’Òdena. Van parlar de la situació econòmica i social, d’infraestructures i dels punts forts i febles d’una comarca que hauria de lluitar per tenir una capitalitat forta, al voltant dels 50.000 habitants i una conglomeració que s’apropés als 150.000 habitants, si vol ser competitiva.
Des d’aquest punt de vista, fer més competitiva i atractiva la comarca de l’Anoia, des de l’Associació dels Polígons els Plans es van apuntar alguns aspectes per treballar a curt termini i des d’un punt de vista estratègic. Punts amb els que Macias, hi va coincidir plenament.
En primer lloc van defensar una millora de l’A2, d’Igualada a Martorell i dels enllaços amb la C-15 i la C-37.
D’altra banda, es va defensar l’acabament de les connexions de la Ronda Sud: des de Santa Margarida de Montbui a Igualada, per connectar amb l’A2 nord (Lleida) i el tram que enllaça amb Carme. D’aquesta manera, el municipi i la seva àrea d’influència, milloraria la seva connexió amb Vilafranca i Barcelona i evitarien fer la volta per La Pobla per enllaçar amb l’A2.
Davant la possibilitat de fer inversions en infraestructures ferroviàries, Macias va defensar la construcció d’un tram ferroviari per a mercaderies entre Lleida i Barcelona. Un ramal des de Calaf, que passés per Igualada i que connectés amb el nus de Castellbisbal i el Port de Barcelona i amb el futur corredor del Mediterrani, una xarxa ferroviària de primer nivell, va dir.
També es va posar sobre la taula l’antiga aspiració dels municipis de la Conca de tenir un aeroport corporatiu. En aquest sentit, polítics i empresaris van coincidir que seria interessant poder traslladar molts dels serveis que ara s’estan prestant a l’aeroport de Sabadell -com les empreses d’helicòpters o fins i tot els vols corporatius-. Això implicaria una actuació a la pista que ara és d’uns 900 metres i que com a mínim n’hauria de tenir 1.300.
Vistes les altes tarifes i els baixos serveis que està prestant AENA, l’aeroport de Sabadell ha deixat de ser competitiu i el d’Igualada-Òdena, podria ser una bona alternativa.
Acompanyat del president de l’Associació dels Polígons del Plans, Ramon Felip i altres membres de la Junta, l’alcaldessa Vanesa González i l’alcalde Pep Solé, Macias, va aprofitar per visitar el Centre d’Innovació Anoia, el Centre Tecnològic Leitat i al restaurant pedagògic l’Atelier.