- El dimarts 21 de novembre faran una visita al municipi en el marc de les que fan amb regularitat als municipis i barris de Catalunya.
El dimarts 21 de novembre l’equip de la síndica de greuges de Catalunya serà a Vilanova del Camí per atendre les consultes de la població. La visita respon a l’objectiu d’apropar aquesta institució a les persones per facilitar la presentació de queixes i fer consultes.
L’atenció es dirigirà als veïns i a les entitats del municipi que vulguin fer-hi consultes o exposar queixes en relació amb vulneracions dels seus drets, ja sigui per part d’administracions públiques, com per part d’empreses que presten serveis generals (com ara aigua, llum, gas…).
L’atenció serà presencial o telemàtica (amb trucada o videotrucada) si les persones no es poden moure del domicili o el lloc de feina.
En el cas de les visites presencials, s’atendran a Centre Polivalent Can Papasseit, carrer Verge de Núria, 1.
Les persones que hi estiguin interessades, poden concertar prèviament l’entrevista trucant al telèfon gratuït 900 124 124, enviant un correu electrònic a l’adreça citaprevia@sindic.cat al web https://visita.sindic.cat i per codi QR.
Tasques i funcionament
Tothom pot presentar una reclamació o fer una consulta davant el Síndic, sigui a títol particular o col·lectiu, com a integrant d’una entitat, plataforma o grup de veïns. El servei és completament gratuït i obert a la ciutadania. Un cop recollida la queixa i investigat el cas, la missió del Síndic és fer recomanacions a les administracions o empreses en el cas d’observar la lesió de drets o llibertats ciutadanes.
“Fa dues setmanes que estem sense llum ni aigua”; “M’han discriminat per l’orientació sexual”; “Si no arriba la beca hauré de deixar els estudis”; “M’han d’operar des de fa temps i no puc fer vida normal”… Aquestes són algunes de les situacions que es poden fer arribar al Síndic que té la funció d’atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l’actuació o la manca d’actuació de les administracions.
El Síndic no depèn de cap govern i actua amb objectivitat, llibertat de criteri i independència. La seva missió és vetllar pel bon funcionament de l’administració. Actua com a supervisor i col·laborador amb l’objectiu d’ajudar a millorar-ne el funcionament.
D’altra banda, també supervisa les empreses privades que presten serveis d’interès públic a la ciutadania.