Es podrien evitar problemes i reclamacions si llegíssim bé els contractes o demanéssim els precontractes abans de contractar
Les Oficines Mòbils d’Informació al Consumidor de la Diputació de Barcelona fa avui parada a Vilanova del Camí amb l’objectiu és atendre, de forma gratuïta, les consultes i reclamacions dels consumidors locals, dins del programa de l’Oficina Provincial d’Informació al Consumidor (OPIC) de l’Àrea de Salut Pública i Consum de la corporació.
Ens hem desplaçat fins a la plaça del Mercat de Vilanova del Camí per parlar amb Eugènia Ruiz, tècnica de l’Oficina d’Informació al Consumidor qui ens ha explicat la tasca dels tècnics d’aquest servei de la Diputació. Una tasca que a banda de l’atenció directe i individualitzada dels consumidors, inclou també un extens catàleg d’activitats, educatives i formatives, que els ajuntaments poden desenvolupar en el seu territori. I és que segons Ruiz, és molt important tenir una bona formació com a consumidors, per evitar problemes i també per saber-nos defensar. En aquest sentit, Ruiz ha explicat la importància de llegir bé els contractes o demanar els precontractes per escrit quan els contractes es fan via telefònica.
El servei de les Oficines Municipals d’Informació al Consumidor, està adreçat als ajuntaments que no disposen de tècnics específics per prestar serveis municipals de consum, com és el cas de Vilanova del Camí on sí que existeix, però, una Oficina d’Atenció al Consumidor, l’OAC, que es coordina amb l’OPIC.
Mariona Miquel, és la responsable d’aquesta oficina municipal, i dins les seves tasques es contempla oferir informació de base als consumidors i traslladar a l’OPIC les consultes o reclamacions que fan els usuaris vilanovins. Les que són urgents, explica Miquel, es fan via telemàtica i les que poden esperar, s’atenen durant la visita mensual que l’oficina fa a Vilanova del Camí.
A Vilanova del Camí, les consultes i tràmits que arriben a l’OMIC han anat canviant amb els anys. Darrerament, les més habituals estan relacionades amb la contractació de productes de telefonia. També són habituals les consultes sobre altres companyies subministradores de llum, aigua o gas. I en menys nombre, també s’atenen consultes i reclamacions sobre les Preferents i altres productes bancaris, però Ruiz assegura que són poques perquè aquet tema es va derivar als Consells Comarcals.
Escolta el programa la Carmanyola amb l’entrevista en el següent reproductor: