- Els professionals de la Diputació de Barcelona oferiran assessorament sense cita prèvia sobre qüestions de consum al Casal de la Gent Gran.
La Unitat Mòbil d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona farà una parada a Vilanova del Camí el pròxim divendres 2 de juny per atendre les consultes dels ciutadans en matèria de consum. Els professionals especialitzats estaran disponibles per a l’assessorament i la resolució de dubtes al Casal de la Gent Gran de 12:00 a 13:00 h. Per utilitzar aquest servei, no cal demanar cita.
Les UMIC són un recurs itinerant que ofereix informació, orientació i suport als consumidors en diferents àmbits relacionats amb els seus drets i obligacions. Entre les consultes més habituals, es troben aquelles relacionades amb la contractació de serveis, com ara les telecomunicacions o l’energia. També són comunes les consultes sobre garantia de productes, devolucions, reclamacions, factures i drets dels consumidors en compres en línia.
A més, les UMIC resolen dubtes sobre altres temes, com els drets dels passatgers en el transport públic i els serveis financers, incloent-hi hipoteques i targetes de crèdit. L’objectiu principal de les UMIC és proporcionar informació i orientació als consumidors perquè puguin exercir els seus drets amb plena garantia.