L’Ajuntament d’Òdena ha signat un conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Vilanova del Camí per tal que els emprenedors i empreses odenenques puguin gaudir del Centre Local de Serveis a les Empreses (CLSE) que gestiona l’Ajuntament de Vilanova. L’objectiu és optimitzar recursos i evitar duplicitats. Al conveni també s’hi ha sumat l’Ajuntament de la Pobla de Claramunt.
El Centre Local de Serveis a les Empreses de Vilanova ofereix orientació, des de l’anàlisi de l’oportunitat empresarial, fins a la creació de l’empresa, a més de posar a disposició una àmplia oferta de jornades, seminaris i activitats formatives per a millorar i ampliar les capacitats i habilitats dels empresaris i empresàries.
Aquesta fórmula permet una adaptació i ampliació del catàleg de serveis ofert pels ajuntaments amb una major dimensió i especialització. A més, tenint en compte la problemàtica no resolta en relació al finançament del món local, i per tant, davant l’escassetat de recursos, col·laboracions com aquesta permeten el màxim aprofitament dels recursos.
La filosofia del conveni és que la cooperació i la concertació per part dels Ajuntaments ha de continuar sent dos dels pilars en els que es recolzin les polítiques de suport a les persones emprenedores i empreses.
El servei ofert des de Vilanova del Camí es troba ubicat en el Centre d’Innovació Anoia, i compta amb 8 despatxos al viver d’empreses per a nous emprenedors, una sala d’actes, aules de formació i una aula TIC.