Pirates de les tres escoles vilanovines han compartit una aventura d’enigmes i proves matemàtiques en la gimcana 5×3

03 Mai 2019

Un dia de proves matemàtiques, enigmes, misteris…, entorn d’objectes, personatges i escenaris del món pirata. Això ha estat la gimcana matemàtica 5×3 que ha compartit l’alumnat de 5è de les tres escoles vilanovines. L’any passat s’estrenava amb molt bona acollida i enguany, la segona edició, ha repetit l’èxit

És una activitat municipal organitzada per les tres escoles -Joan Maragall, Pompeu Fabra i Marta Mata- i amb la col·laboració de la regidoria d’Educació que té com objectiu de treballar les matemàtiques, al voltant d’una temàtica atractiva.

Dividits en 4 grups, els escolars han hagut de superar diferents proves, repartides per colors. “En total, havien de resoldre 5 proves barrejats amb alumnes d’altres escoles que és la gràcia de la trobada”, com afirma Raul Rubio, director del Pompeu Fabra. Un altre aspecte a destacar és que no era una activitat competitiva, és a dir que “tots guanyaven i rebien un diploma per participar i finalitzar la gimcana”.

La valoració que en fan des de les escoles és molt positiva, malgrat que hagi estat una jornada passada per aigua i en comptes de fer-la a l’aire lliure, com estava previst, l’hagin acabat fent a Can Papasseit.

I és que els escolars esperaven la cita, perquè cada curs es troben en una activitat amb alumnes dels altres col·legis. Són trobades d’intercanvi que com afirma Ivet Domínguez, directora de l’escola Marta Mata, “permeten el contacte i coneixement no només dels alumnes, sinó també dels mestres”. Plegats preparen projectes en comú, molt gratificants, que cobreixen totes les etapes: a infantil, el Fem Salut; a 1r de primària, el Primer Juguem i Compartim; a 2n, el 2n en Dansa; a 3r, el Conte col·lectiu, potser l’activitat més complexa i també la més antiga, que consisteix en la creació d’un conte; a 4t, la Cantata a Igualada; a 5è aquesta gimcana matemàtica i a 6è, les jornades esportives, també en contacte amb l’institut Pla de les Moreres.

Dimarts, si no plou, es farà el 2n en Dansa que omplirà de música i coreografies la plaça del Mercat. Aquest any, està dedicat al hip hop, i ha comptat amb la col·laboració de l’escola Artístic.

5X3 GIMCANA MATEMATICA 2019 (8)

Us afegim la crònica de l’acte que ha fet l’alumna de 5è Ainara Pérez Rentero en nom de les tres escoles vilanovines

MULLAT PERÒ DIVERTIT

El passat divendres 3 de maig, els nens de 5é de primaria de les escoles de Vilanova del Camí; Joan Maragall, Pompeu Fabra i Marta Mata, ens vam trobar a Can Papasseit (ja que plovia) per fer una activitat de matemàtiques; el 5×3. Una jornada per passar una bona estona, aprendre matemàtiques i fer nous amics.

El primer que vam fer va ser barrejar-nos amb els nens i nenes de les altres escoles,  dividir-nos en quatre grups amb noms de temàtica pirata; els Pota de pal, Ull tapat, Barba negra i Capità garfi. Dins d’aquests grups hi havia uns de més petits. Cada nen portava una bossa de diferents colors que va definir els petits grups (verd, blau, taronja, vermell, groc).

Després d’esmorzar vam començar a realitzar les diferents activitats, realitzant jocs matemàtics. La primera activitat era “Pirates al Parc Fluvial” on l’objectiu era  resoldre diferents problemes relacionats amb el Parc Fluvial i la naturalesa. L’altre activitat es deia “Camí Secret del Pirata” on el grup havia de resoldre problemes, i trobar el resultat. L’activitat “Mirall Pirata” es tractava de fer diferents formes geomètriques amb un paper de mirall que es podia doblegar. L’altra activitat es deia “Logica Pirata” on disposàvem de 3 cofres amb 48 monedes a cadascun i calia fer unes operacions matemàtiques per endevinar quantes monedes hi havia a cada un. L’ultima activitat es deia “Cofre Pirata” tractava d’obrir un cofre endevinant quant val cada dibuix. Així després et donava la combinació per obrir el cofre. A dins hi havien monedes de xocolata.

Al acabar totes les activitats un representant de cada classe va pujar a l’escenari a recollir uns diplomes.

Una bona manera d’aprendre matemàtiques jugant!

Ainara Pérez Rentero (5/5/19)