- A Vilanova del Camí estem en el nivell 2 i cal extremar les precaucions i minimitzar les activitats a l’espai natural.
- El perill d’incendi molt alt a tot Catalunya, especialment al litoral i prelitoral de Barcelona i Girona.
Amb motiu de les actuals condicions meteorològiques d’extrema calor, la Direcció General dels Agents Rurals de la Generalitat de Catalunya han activat el nivell 3 del Pla ALFA “Vigilància exclusiva d’incendis forestals“. És el nivell màxim d’aquest pla i al sud-est de l’Anoia afecta un total d’onze municipis: la Pobla de Claramunt, Capellades, Cabrera, la Torre de Claramunt, Carme, Vallbona d’Anoia, els Hostalets de Pierola, Piera, Masquefa, Castellolí i El Bruc.
A Vilanova del Camí i la resta de la comarca, el nivell d’alerta del pla està a nivell 2, és a dir també molt alt. Des de les administracions demanen a la ciutadania ser prudents i realitzar totes les tasques preventives corresponents per evitar incendis.
Cal extremar les precaucions i minimitzar les activitats a l’espai natural en aquells llocs on no hi ha restriccions d’accés.
Els mapes continuen garantint un dijous que es presenta com el dia més calorós de l’any, amb màximes a tocar dels 35 °C a Barcelona, properes als 40 °C al prelitoral i puntualment superiors als 40 °C al pla de Lleida.