- En l’acapte que es va fer a finals de juliol van donar sang gairebé un centenar de persones.
El Banc de Sang i Teixits farà un nou acapte de sang a Vilanova del Camí en ple mes d’agost per tal de contribuir a mantenir les reserves en condicions òptimes. Ara fa uns dies, el 27 de juliol, es va fer una jornada d’acapte, matí i tarda, que va mobilitzar un centenar de persones a fer donació de sang i plasma.
El dia 17 d’agost, el personal del Banc de Sang tornarà de 16 a 20 h per animar a participar en una altra donació de sang a la població. És un dels acaptes del calendari d’estiu que serveix per mantenir les reserves de sang necessàries en una època que cal estar encara més alerta perquè acostumen a baixar les donacions amb la mobilitat de les vacances.
Bona participació en l’últim acapte
Així i tot, cal destacar la bona resposta del veïnat vilanoví el dia 27 de juliol en el darrer acapte fet a Can Papasseit. Un total de 95 persones es van apropar a la campanya i finalment 51 van donar sang i 30 més, plasma. També hi va haver una donació de moll de l’os que es fa per l’extracció de sang de la vena, però requereix una preparació prèvia cinc dies abans amb unes injeccions que fan que les cèl·lules mare surtin del moll d’os i passin al torrent sanguini.
Des del Banc de Sang i Teixits destaquen que hi va haver tres persones que hi van fer la primera donació.
En total 243 pacients se’n podran beneficiar d’aquestes donacions.
Per donar sang cal reservar cita al web del Banc de Sang (podeu clicar aquí) i triar franja horària. De moment, 6 donants ja s’hi han apuntat, però encara queden 42 places disponibles.