- La campanya preveu la visita a 200 establiments on, a través d’unes enquestes, es recolliran les demandes i necessitats del col·lectiu.
- El regidor de Promoció Econòmica, Jordi Barón, calcula que es podran presentar els resultats de la campanya a mitjan abril.
- Les dades de la diagnosi serviran per alinear les polítiques municipals amb les necessitats reals dels comerciants.
Promoció Econòmica enceta aquest mes de febrer una campanya per prendre-li el pols al comerç local. Sota el lema “Vilanova comerç a comerç” el regidor de l’àrea, Jordi Barón, s’han plantejat un seguit de visites comercials amb la voluntat de fer una diagnosi acurada de la situació actual.
Les visites comercials començaran la pròxima setmana i s’allargaran fins a primers d’abril. I és que el regidor s’ha proposat visitar uns 200 comerços amb la voluntat de fer-los una enquesta per obtenir una visió àmplia de la situació actual del comerç local. El formulari, que és anònim, contempla una cinquantena de preguntes “de fàcil resposta” i una part d’observacions per anotar qualsevol tema que els preocupi o sobre el que vulguin tenir més informació.
L’enquesta aborda diferents àmbits com l’accessibilitat, la digitalització des de tots els seus vessants: la gestió, el control d’estocs i la presència a internet i les xarxes socials. També planteja qüestions sobre formació, administració general, aspectes laborals i horaris comercials així com les perspectives de futur.
Aquesta iniciativa, explica Barón, ens permetrà recollir propostes i suggeriments concrets de cada establiment, amb l’objectiu fomentar el comerç local i millorar la situació dels negocis de la ciutat. Per això, diu el regidor, cal saber de primera mà quines són les seves necessitats i els seus reptes.
Barón destaca que la diagnosi de la situació actual del comerç local serà útil per dissenyar les polítiques de l’àrea i oferir suport i solucions concretes que ajudin a aquests negocis a créixer i prosperar.
El regidor ha aprofitat per animar als comerciants locals a prendre’s aquesta iniciativa com una oportunitat per a millorar l’estat del comerç vilanoví. No es tracta d’un examen, destaca el regidor, sinó d’una presa de contacte per fer una aproximació real al comerç local.
El regidor de Promoció Econòmica, Jordi Barón, calcula que es podran presentar els resultats de la campanya “Vilanova comerç a comerç” a mitjan abril.