- Vilanova del Camí torna a participar en aquesta campanya que tindrà lloc durant tot el mes de juny a 33 municipis catalans.
- La novetat de la 12a edició és la incorporació de les butlletes digitals per participar-hi des d’un portal web.
L’1 de juny comença la 12a campanya ‘Compra i descobreix Catalunya’ amb l’objectiu de donar suport al petit comerç i promocionar el turisme local i de proximitat. La iniciativa està organitzada per la XARXA DE BARRIS ANTICS AMB PROJECTES, formada per un total de 33 municipis, i amb el suport de les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.
Els municipis participants en la demarcació de Barcelona són Argentona, Cabrera de Mar, Calaf, Cardona, Centelles, Manresa, Mediona, Roda de Ter, Sallent, Sant Feliu de Codines, Sant Martí de Tous, Sant Quintí de Mediona, Torelló i Vilanova del Camí; a la de Girona, Besalú; a la de Lleida, Balaguer, Cervera, Cervià de les Garrigues, El Pont de Suert, Juneda, les Borges Blanques, Lleida, Solsona, Torres de Segre i Tremp; i a la de Tarragona, El Vendrell, Falset, La Sénia, L’Arboç, L’Espluga de Francolí, Montblanc, Santa Coloma de Queralt i Ulldecona. Les poblacions del Pont de Suert, La Sénia i Montblanc són les incorporacions d’enguany.
14 de Barcelona, 1 de Girona, 10 de Lleida i 8 de Tarragona.
Enguany a Vilanova del Camí participen un total de 28 comerços: Sigrid Informàtica, Associació de comerciants del Mercat de Sant Hilari, Anfora’s, Electrodomèstics Milar Martínez, Pizzeria La Rúcula, Llibreria +kllibres, Novetats Maria, Diaz joiers, La bona salut, Bar el punt del Mercat, Model Vilanova, Hard and More Informàtica, Beauty nails by Noelia Andino, Fleca Ca la Mari, Barberia Musta, Estanc 1, Eli Estètica, Farmàcia Massana, Forn J. Haro, Opticàlia, Gonzalo, El Golafre, Trady’s, Anna Estilista, Fruiteria Cal Saus, Perruqueria Lídia, La marioneta i Entreteixits.
Durant el mes de juny, les persones que comprin a les botigues adherides a la campanya, que estaran senyalitzades amb el cartell de la dotzena edició, podran participar en el sorteig de premis per visitar els 33 municipis organitzadors. Les experiències inclouen visites guiades, visites teatralitzades, dinars, coneixement de l’entorn natural, tastos, nits d’hotel, participar en festes i fires locals, entre altres.
Els premis estaran exposats durant tot el mes de juny en una parada del Mercat Municipal Sant Hilari.
Nou canal de participació digital
Com és habitual per participar-hi, els compradors i les compradores hauran d’omplir una butlleta de paper amb les dades personals per participar en el sorteig. A més, per primer cop, gràcies a l’ajut de la Diputació de Barcelona, es posa en marxa una butlleta digital que afavorirà la reducció del consum de paper i amb què s’espera augmentar la participació de la gent més jove. El funcionament serà molt senzill, ja que els i les participants només hauran d’omplir un formulari amb les dades personals, a través del portal web participa.xarxabarris.cat, i adjuntant-hi una fotografia del tiquet de compra que servirà per validar la correcta participació.
També cal destacar que els i les comerciants que participen en la iniciativa també tenen l’oportunitat de poder guanyar una experiència, com a mostra d’agraïment per a la seva col·laboració. En total, es premiaran a 33 comerciants, un de cada municipi organitzador.
Un cop acabat el mes de juny, al juliol se sortejaran 34 experiències per a dues persones valorades en 3.791 € en cadascun dels 33 municipis organitzadors (33 pels clients i un pels comerciants), en total 1.122 premis valorats en 128.894 € que es podran gaudir fins al març de 2023 segons la data especificada per cada municipi. Tots els premis, característiques i dates es poden consultar al web de la Xarxa de Barris.
A més dels premis d’experiències als 33 municipis, i del premi al comerciant, es sortejarà també una panera amb productes dels establiments participants en la campanya.
El sorteig dels premis es farà el divendres 8 de juliol i l’entrega el divendres 15 de juliol al Mercat Municipal Sant Hilari.
Dotze anys d’experiència
La campanya va néixer en el marc de la Llei de Barris. Aquesta legislació va fomentar el treball en xarxa per dinamitzar i potenciar els comerços de proximitat i dels nuclis més petits. A partir d’aquí, gràcies a la inquietud de nombroses administracions, va sorgir la idea de dinamitzar el comerç mitjançant un projecte col·laboratiu. La primera edició es va celebrar el juny de 2011.
Amb la finalització dels Plans de Barri el 2020, condició inicial per formar part de la Xarxa de Barris, qualsevol municipi de Catalunya pot ser membre de la Xarxa i organitzador de la campanya “Compra i descobreix Catalunya”.