- La convocatòria del projecte “Digitalcommerce Conca” ha estat un èxit i s’han cobert totes les places previstes
- Gràcies a un ajut de la Diputació de Barcelona, més de quaranta comerços podran impulsar el seu negoci a través d’un procés d’assessorament valorat en 2.000 €
En poc més d’una setmana, cinquanta-quatre comerços, restaurants i parades de mercat dels set municipis de la Conca d’Òdena van presentar la sol·licitud per participar-hi. És un ambiciós projecte que ajudarà als comerços a tenir presència a internet, vendre en línia, tenir una estratègia de comunicació i màrqueting en línia i digitalitzar els processos de gestió interna de l’empresa.
De tots els inscrits, s’han seleccionat quaranta establiments que tindran un itinerari personalitzat de consultoria i assessorament valorat en dos mil euros cada un. Aquest dimecres els negocis seleccionats ja han participat en una primera sessió informativa i de benvinguda al projecte, convocada per la MICOD.
El projecte arrenca aquest mes de juny amb l’elaboració d’una auditoria i pla estratègic per a cada un dels comerços participants, i a partir de juliol i fins a finals de novembre es faran les consultories especialitzades en digitalització (un total de 21 hores). Al desembre es tancarà el programa amb l’avaluació de l’impacte que ha tingut el projecte en cada un dels establiments.
Els comerços que no han pogut optar a seguir l’itinerari personalitzat, sí que podran participar en els seminaris grupals oberts i gratuïts que es faran cada mes fins a finals d’any, i podran escollir l’opció presencial o virtual.
Dos itineraris amb diferents participants
Per al primer itinerari, adreçat a negocis que ja tenien un nivell mitjà en noves tecnologies, s’han seleccionat 20 comerços d’Igualada, 4 de Vilanova del Camí, 4 de Montbui i 2 d’Òdena. El seu perfil és divers; hi ha quatre restaurants i la resta són comerços de venda al detall, d’alimentació, moda, decoració, joieria, productes naturals, bicicletes i informàtica.
Per al segon itinerari, pensat per als establiments comercials amb nivell baix de noves tecnologies i sense presència a internet, s’han escollit 2 comerços d’Igualada, 3 de Vilanova del Camí, 2 de Santa Margarida de Montbui, 1 de la Pobla de Claramunt, 1 d’Òdena i 1 de Castellolí. Entre ells hi ha 4 establiments de restauració i la resta són de venda al detall, alimentació, joieria, parament per la llar i llibreria.
El projecte s’emmarca en el pla de suport al comerç de la Conca d’Òdena finançat amb 250.000 euros per la Diputació de Barcelona, un pla que vol acompanyar al comerç local a fer el salt tecnològic en un moment com l’actual, un procés crucial per arribar a nous clients i ser més eficients.