- La cursa coincideix amb el vintè aniversari de l’agermanament entre Amilly i Vilanova del Camí.
- Representant Vilanova del Camí hi participen Camilo Grados, Nino Nisa, Dani Rubio, Luciano Grados i Víctor Cervera.
- La sortida de la cursa es farà diumenge 26 de juny a les 20:00 h des del carrer Santa Llúcia.
Vilanova es prepara per donar el tret de sortida de l’Amilly Rallye l’Europe, una cursa de 1.100 km que sortirà aquest diumenge de Vilanova del Camí i arribarà el pròxim divendres 1 de juliol a la població agermanada d’Amilly. Es tracta d’una cursa de relleus a peu i en bicicleta en la qual participen 36 atletes de Vilanova, Amilly, Calcinaia i Norwalde (Alemanya).
Aquest és el primer contacte entre Amilly i Vilanova des que va declarar-se la pandèmia i el projecte porta dos anys en pausa, esperant que la situació sanitària permetés portar-lo a terme sense riscos innecessaris. I el moment, diu la regidora d’Agermanament Susana Gutiérrez, ha arribat i coincideix amb una data important, el vintè aniversari de l’agermanament entre Vilanova i Amilly.
Aquesta és la tercera edició de l’ Amilly Rallye. Amb anterioritat se n’han fet dues més que han unit les altres dues poblacions agermanades: Norwalde i Amilly i Calcinaia i Amilly.
L’Amilly Rallye aplegarà 36 atletes que recorreran els 1.100 km que separen Vlanova i Amilly. Representant Vilanova del Camí hi participen Camilo Grados, Nino NIsa, Dani Rubio, Luciano Grados i Víctor Cervera que conduirà l’autocaravana on pernoctaran els esportistes, però també amb una dilatada experiència en atletisme.

I és que aquest és un projecte transversal que han compartit des de les regidories d’Agermanament i Esports, amb Susana Gutiérrez i Rafael Gabarri. Assistits tècnicament per Pau Duran i Núria Fàbregas que s’han encarregat tant dels contactes institucionals com amb els esportistes i col·laboradors de l’Amilly Rallye.
Vilanova del Camí ha preparat diferents actes per preparar la sortida de la cursa. Dissabte a la tarda, hi haurà una recepció institucional a la sala de plens de l’Ajuntament de Vilanova del Camí i posteriorment un sopar a la piscina Can Titó per tal que els corredors dels diferents països es coneguin i intercanviïn impressions abans de començar la cursa.
Diumenge 26 de juny, a les 20:00 h, es farà la sortida de la cursa des del carrer Santa Llúcia amb plaça del Mercat.
Des d’allà les autoritats i representants de la Comissió d’Agermanament, donaran el tret de sortida a la cursa i acomiadaran els atletes. Està previst que es pugui recórrer un tram plegats –fins a l’altura del Mercadona, a la C244.
Els corredors tenen un pla detallat amb indicacions sobre els relleus i les parades previstes durant la cursa que durarà sis dies. A la seva arribada a Amilly, el pròxim divendres 1 de juliol, els esperaran les autoritats locals.
Vilanova del Camí ha participat en diverses iniciatives com l’Amilly Rallye l’Europe en el marc de l’Agermanament. L’any 92 i 2002, es va organitzar juntament amb Calcinaia, la primera i la segona edició de la Cursa per la Pau.