- La celebració intenta prevenir, però també ajudar els nens i nenes i les seves famílies perquè puguin superar amb èxit aquesta circumstància
Avui 17 de novembre es celebra el Dia Mundial del nen prematur. La data intenta posar de manifest l’alt risc de mortalitat que suposa néixer abans d’hora. L’Ajuntament de Vilanova del Camí s’ha sumat a la commemoració d’aquest diada i il·luminarà la façana de la casa consistorial de lila, el color que els representa.

També a Igualada, Òdena i Calaf, entre altres municipis, il·luminaran les seves façanes de color lila. Els consistoris responen així a la petició realitzada des de l’Associació Som Prematurs per ajudar a fer visible el fenomen de la prematuritat i les problemàtiques que comporta.
Es consideren prematurs, els nadons que neixen abans de la setmana 37 i prematurs extrems el que ho fan abans de la setmana 28, que són els més vulnerables.
Cada any neixen al món de manera prematura, gairebé 15 milions de nadons, dels quals més d’un milió moren abans de fer els 5 anys. Des de l’any 2015 s’ha establert que els naixements prematurs són la primera causa de mortalitat infantil del món i en molts casos, els nens i nenes que aconsegueixen sobreviure poden desenvolupar patologies diverses com retard cognitiu, pèrdua de visió o audició i fins i tot, paràlisi cerebral.