- La cooperativa vol fer una aposta pel producte propi arran de l’èxit que ha tingut amb la fabricació del gel hidroalcohòlic durant la pandèmia i llençarà una nova línia enfocada al canal farmàcia, a partir del setembre.
Àuria Cooperativa està iniciant una nova etapa per reorientar la seva producció, al mateix temps que estrena nova direcció. Aquesta empresa amb finalitats socials i sense ànim de lucre vol apostar fermament pel producte propi, concretament amb la intenció de convertir-se en referent dels productes d’higiene i cura de les persones.
Albert Piñol, el nou director d’Àuria Cooperativa, es mostra agraït de l’oportunitat i molt content del nou repte que suposa aquest mandat. Està al capdavant de l’entitat des de fa un parell de mesos. Tanmateix, coneix molt bé “la família Àuria”, on fa deu anys que hi desenvolupa funcions financeres.
La pandèmia ha fet replantejar els objectius d’Àuria Cooperativa que va ser una de les 8 empreses -l’única amb finalitats socials i sense ànim de lucre- que l’Estat va autoritzar per fabricar productes hidroalcohòlics per proveir serveis essencials. Com reconeix Piñol “va ser un moment delicat, amb el confinament de la conca, però teníem les instal·lacions plenes d’alcohol i les vam posar a disposició del ministeri de Sanitat”. També va ser clau parlar amb l’Agència Espanyola de Medicaments.
Va ser així com es van convertir en un dels pocs proveïdors oficials i el principal també, de la Generalitat de gel hidroalcohòlic amb la marca AQUÀURIA. Tot plegat els va permetre reinventar-se i avançar en la creació d’aquesta nova línia de productes d’higiene i cura de les persones que, com destaca Piñol, està molt lligada a la missió de l’entitat.
“Aquesta línia de productes va estretament lligada a la nostra missió que és tenir cura de les persones”.
Albert Piñol
Una col·lecció cent per cent natural
Ja fa un any que la cooperativa està treballant en aquesta nova línia enfocada al Canal farmàcia, sota la marca AQUÀURIA, que llençaran al mercat a partir del mes de setembre, amb una visió social, mediambiental, sostenible i de proximitat. Piñol ha avançat a Ràdio Nova que és una col·lecció de productes sòlids, ecològics i cent per cent naturals. Assegura que estaran a totes les farmàcies de l’Anoia i que la intenció és arribar a unes 400 farmàcies de tot l’Estat.
Els canvis innovadors arribaran també a la secció de perfumeria, amb un bagatge de catorze anys. Fins ara l’empresa fabricava per encàrrec un perfum amb una fórmula concreta. Ara volen fer un pas més i desenvolupar aquests productes de la mà d’un equip creatiu per donar resposta a les grans marques nacionals i internacionals, “per crear perfums a mida, cuidant cada detall”. El creixement, doncs, és doble: pel que fa a l’activitat econòmica dels perfums i pel que fa a l’obertura del mercat, sense marcar-se fronteres.
La premissa és no acomiadar ningú
Actualment, les persones amb discapacitat intel·lectual són al voltant del 6% de la població. Les dades de l’atur d’aquest col·lectiu se situa sis punts per sobre de les persones sense discapacitat i està entorn del 22%. Només un 1% de les persones amb discapacitat estan treballant en l’empresa ordinària. La resta ho fan en centres com el Taller Àuria.
La cooperativa té un pressupost de 17MEUR per aquest any 2022 i dona feina a 432 persones. La premissa, segons assegura el director, és molt clara: no acomiadar ningú i d’aquí l’interès a continuar creixent, amb nous projectes.
Fa gairebé cinquanta anys que la cooperativa dona feina a persones amb discapacitat intel·lectual en moltes activitats econòmiques. Algunes es dediquen a tasques d’obres i serveis fora de les instal·lacions -són les persones que poden exercir feines de més capacitat productiva- i altres ho fan al taller, en les línies de producció, fent manipulació o portant les màquines. La intenció és adaptar-se a les habilitats de cada persona per garantir que ningú es quedi sense feina.
Des d’Àuria també han impulsat un canvi en la política de contractació i, a partir d’ara, tots els contractes que es facin seran d’un mínim de dotze mesos.
La cooperativa compta amb una planta de 10.200 metres quadrats a Igualada i, amb els nous projectes de perfumeria i productes d’higiene, està previst modernitzar les instal·lacions i instal·lar una quarta línia de producció totalment automàtica.