- Biel Rossell i Biel Serena donen vida a l’Adrià Guinart, un jove que fuig per anar a la guerra, una metàfora sobre la necessitat universal de volar del niu i conèixer món.
- Les entrades es poden retirar de manera anticipada a Can Papasseit, de dilluns a divendres de 9:30 a 11:30 h i de 16:00 a 20:00 h. Dissabte, de 10:00 a 13:00 h i una hora abans de l’espectacle si encara no s’ha complert l’aforament.
La regidoria de Cultura de Vilanova del Camí oferirà aquest dissabte “Quanta, quanta guerra” la primera adaptació teatral de la novel·la de Mercè Rodoreda a càrrec de Farrés Brothers i CIA. La representació començarà a les set de la tarda a Can Papasseit i l’entrada és gratuïta però amb aforament limitat.

L’obre de teatre, dirigida per Pep Farrés i interpretada per dos joves actors, Biel Rossell i Biel Serena, parla de la necessitat universal de volar del niu i conèixer món.
Quanta, quanta guerra… explica la història d’Adrià Guinart, un jove que decideix fugir de casa seva per anar a la guerra. La guerra és atracció per la cosa desconeguda, és conèixer món, és descobrir l’amor i el sexe, però també la responsabilitat, l’ambició o la maldat, parcel·les d’un món adult que li provoquen rebuig. Biel Rossell assegura que el text que va escriure fa 40 anys Rodoreda, és completament vigent en l’actualitat i defensa aquesta adaptació que fuig dels tòpics estètics i del vocabulari que es vol imposar als joves.
La proposta escènica de Farrés Brothers i CIA combina música i text com dues parts indestriables de què passa al cap de l’Adrià Guinart. La fusió dels dos llenguatges ha estat un repte, explica Pep Farrés, perquè ha implicat buscar diferents maneres d’anar dibuixant a l’escenari els diferents personatges que dialoguen amb l’Adrià Guinart.
L’univers sonor té una rellevància important en aquesta obra de teatre, explica Biel Serena. S’han treballat textures, ambients sonors, veus pregravades i altres sons modificats per complementar el text i explicar la lluita interior que sent l’Adrià Guinart.
Les entrades per “Quanta, quanta guerra…” es poden retirar de manera anticipada a Can Papasseit, de dilluns a divendres de 9:30 a 11:30 h i de 16:00 a 20:00 h. Dissabte, de 10:00 a 13:00 h i una hora abans de l’espectacle si encara no s’ha complert l’aforament.