- L’actuació, que s’allargarà fins a finals del mes d’abril, servirà per ampliar la zona de jocs infantils existent on està previst instal·lar elements de jocs nous per tal de millorar l’espai de lleure.
- El projecte inclou l’ampliació de la zona de Pipicà i la remodelació de la plantació de l’arbrat, que es farà en dues fases, un aquest any i l’altra, el febrer de 2022.
L’Ajuntament va iniciar a mitjans de març les obres d’arranjament i millora de la plaça del Joc de la Pilota, al barri de Sant Nicolau. Les obres van a càrrec de l’empresa vilanovina Servicons Algar, SL, i tenen un pressupost de 40.000 €. Es preveu que l’obra pugui estar enllestida a finals del mes d’abril.
Les obres de remodelació de la plaça del Joc de la Pilota inclou l’ampliació de la zona dels jocs infantils i el condicionament de la pista i l’espai exterior, i contemplen treballs d’obra civil com de jardineria.
“L’actuació servirà per ampliar la zona de jocs infantils existent on està previst instal·lar elements de jocs nous per tal de millorar l’espai de lleure”.
Francisco José Saucedo, regidor d’Urbanisme
També s’han previst treballs de pintura i millora del paviment de la pista esportiva de bàsquet amb la revisió de les mides de les línies i la millora del paviment existent.
“Amb la voluntat de millorar la pràctica d’aquest esport, es preveu fer un tancament en tot el seu perímetre que evitarà que les pilotades vagin a parar a l’espai de joc dels més petits”.
Francisco José Saucedo, regidor d’Urbanisme
Des de Serveis Tècnics també informen que està previst col·locar una vorada amb jardí en tot el perímetre per delimitar millor la plaça i aprofitar per condicionar el terra de sauló.
L’actuació preveu així mateix l’ampliació de la zona de Pipicà i també està contemplada la remodelació de la plantació de l’arbrat, ja que caldrà retirar els exemplars malalts que suposen un perill per a la ciutadania. El canvi d’arbrat està previst en dues fases, una per aquest any i l’altra, el febrer de 2022.
Millores que es valoren des de l’Associació de Veïns de Sant Nicolau
Per la seva banda, l’Associació de Veïns del barri Sant Nicolau segueix amb interès aquestes obres de remodelació del parc, de les quals estan força ben informats, perquè com asseguraven fa uns dies a Ràdio Nova, tenen bona comunicació amb els responsables municipals. Valoren de manera positiva que s’hagi prestat atenció a aquest espai de lleure, perquè es faran canvis importants.
Com explica Ramona Garcia, la vicepresidenta de l’entitat, l’actuació està en curs i s’aniran veient les millores gradualment. El pipicà no els acaba de convèncer, per la proximitat a la pista de bàsquet, però no es pot modificar la ubicació, explica Garcia, perquè el terreny de costat del parc és propietat privada.
Veuen amb satisfacció, però, el conjunt de la remodelació del parc: el tancament de la pista, la renovació prevista dels jocs infantils i també l’actuació en els arbres que estaven malalts i envellits.