Reproduïm íntegrament el comunicat de premsa enviat per ERC Vilanova del Camí:
“La majoria absoluta sociovergent costarà a les vilanovines 128.000€ anuals.
L’últim ple del passat dilluns va donar el tret de sortida del nou govern anunciat fa pocs dies als mitjans de comunicació on Jordi Barón, portaveu de Junts per Vilanova, amb 303 vots a les passades eleccions municipals, va fer oficial la seva entesa amb el grup Socialista de Noemí Trucharte.
L’oficialització d’aquest pacte de govern ha deixat el grup d’Esquerra Republicana a Vilanova amb certs dubtes.
Un d’aquests dubtes és referent als motius que van portar Barón a aprovar un cartipàs fa pocs mesos, on va al·legar l’aprovació en tant que no es sobrepassaven els 100.000€ o l’import de retribucions de 2015. En el moment d’aquesta aprovació l’import era inferior sense tenir en compte que el partit socialista tindria un càrrec de confiança amb un cost de 25.000€ anuals “si fem la suma es sobrepassa sobradament aquesta xifra”. Ara amb l’entrada a govern del regidor de Junts per Vilanova l’import de retribucions s’eleva, sense tenir en compte el càrrec de confiança, a un total de 102.000€ aproximadament. Què és el que ha canviat des de llavors fins ara? La resposta a aquest fet per part del regidor va anar de la mà d’una comparativa amb d’altres municipis que destinen un import superior a les retribucions, argument que, segons el grup municipal d’ERC “és pobre, vol centrar l’atenció fora del municipi i intenta despistar a la ciutadania del que realment està passant dins del consistori.”
Un altre dubte que es genera des del grup d’Esquerra a Vilanova és referent al repartiment de regidories que passaran a ser responsabilitat del nou regidor i per les quals tindrà una retribució de 17.100 € anuals per una dedicació de 25 hores setmanals. Aquesta nova distribució no ha fet que els altres regidors/es, amb dedicació fins al moment, hagin reduït la seva dedicació ni la seva retribució. Com expliquen des del grup d’ERC “entenem que si hi ha redistribució de regidories i de tasques, les dedicacions i les remuneracions també s’haurien de redistribuir. No augmentar”.
L’equip d’ERC va aprovar en aquest ple diferents punts referents a l’adhesió del municipi a Anoia Turisme per tal de fomentar la marca Vilanova i promocionar el valor afegit turístic del municipi.
Un dels punts amb debat va ser també la nova modificació de contracte amb l’empresa que gestiona les llars d’infants per tal d’obrir la línia de p0 que es va tancar fa pocs mesos, en aquest sentit els regidors i regidora d’Esquerra Republicana van demanar que malgrat entenen que de vegades es difícil quadrar ràtios o fer grups mixtes, sí que es podria planificar millor aquesta situació que es pot donar any rere any per tal de tenir opcions a oferir a les famílies que decideixen portar els infants a la llar a mig curs.
Durant el torn de precs i preguntes d’aquest ple l’equip republicà va preparar una moció que instava al govern a adherir-se al conveni amb SIMA per tal de poder oferir abonaments al pàrquing de l’Hospital d’Igualada en cas d’ingrés hospitalari. Aquesta moció va ser retirada abans del ple a demanda del grup socialista al·legant que el govern ja hi està treballant en aquest tema. Des del grup republicà s’estén la mà per treballar-ho plegats i esperen tenir notícies al respecte en un termini breu de temps.
Per últim, ERC Vilanova va demanar al grup de govern treballar conjuntament el plec de condicions pel proper concurs licitació del servei de recollida d’animals abandonats a fi de d’obrir oportunitats a entitats més enllà de les privades.”