La regidora de DECIDE, Imma González, ha defensat avui a La Tribuna de Ràdio Nova el seu vot d’abstenció en el ple d’aquest dilluns que va permetre prosperar la proposta de les retribucions i indemnitzacions de l’alcaldessa i els regidors. Malgrat que no li agrada la fórmula de l’abstenció i troba que és difícil d’explicar, González argumenta que DECIDE ha aconseguit arrencar un compromís a l’equip de govern (V365, ERC i CiU) per utilitzar l’estalvi que es generarà amb les retribucions fixes dels regidors, uns 40.000 euros, a la proposta de la 6a hora lectiva que defensaven al seu programa.
“Tothom sap que la nostra proposta era una reducció del 50% del sou de l’alcaldessa, però vam ser capaços d’arribar a un acord amb l’equip de govern i vam presentar una contraproposta”. Així justificava Imma González el seu vot tot reconeixent que “no volia votar a favor, però si votava en contra no aconseguia res”. La regidora defensa que la capacitat negociadora els ha permès aconseguir un punt important del seu programa “el que anomenem la 6a hora que és fer una hora lectiva extraescolar gratuïta per millorar l’educació dels nens de les tres escoles de Vilanova del Camí que es podria utilitzar per fer anglès, esport, reforç escolar… i fomentar així la capacitat educativa dels nostres fills”. Aquest és un punt pel qual DECIDE apostava fortament en el seu programa, amb el convenciment que “és important per a la ciutadania”.
La portaveu de DECIDE afirma que serà possible utilitzar l’estalvi en el tema de les retribucions, indemnitzacions i assistències a aquest projecte concret. Segons va explicar en el ple l’alcaldessa Vanesa González, els regidors estaran amb una retribució fixa. Això farà que no cobrin més indemnitzacions com passava fins ara, amb la qual cosa calculen generar un estalvi de 40.000 euros anuals.
Imma González no va desaprofitar la proposta i va fer la seva: renunciar al vot contrari si a canvi el govern destina aquest estalvi al projecte de la 6a hora. A més reclamarà que s’incrementi la partida “fent retallades d’altres despeses que s’hauran de treballar, perquè seria insuficient només amb 40.000” reconeix González qui assegura que quan defensaven una reducció del 50% del sou de l’alcaldessa ho feien pensant en la situació del municipi, “amb una alta taxa d’atur i perquè tenim la tercera renda mínima més baixa de tota la província, és a dir que ho fem pensant en els barems del municipi”. En aquest sentit, ha estat crítica amb ERC, “perquè no han estat conseqüents amb el que havien defensat al seu programa en matèria de les retribucions”.
D’altra banda, la regidora ha lamentat que a la sessió plenària es visquessin moments “molt tensos i desagradables” amb algunes paraules fora de to “que no tolerarem” ha dic i s’ha referit a “atacs verbals amb tints misògins” d’alguns regidors de l’oposició. I és que Imma González va ser diana de més d’una crítica per part dels companys d’oposició que segons afirma no han sabut aprofitar la seva posició: “la capacitat de negociar o la clau no ens la dóna el govern, ens la dóna l’oposició; si ells fossin capaços de negociar amb l’equip de govern nosaltres no seríem decisius” diu González que és del parer que “la resta de grups no han assumit els resultats electorals i no saben veure que també podrien tenir la clau”.
Podeu accedir a La Tribuna de Ràdio Nova amb Imma González des d’aquest enllaç.