El Carnaval Infantil del Camp del Rei ha convocat enguany 348 participants, entre comparses i disfresses individuals. Una xifra molt important que ha tornat a omplir de colors i personatges insòlits els carrers de Vilanova del Camí i el Centre Polivalent de Can Papasseit
Organitzat per l’Associació cultural Camp del Rei, aquesta 35a edició no ha decebut a ningú i ha tornat a ser tot un èxit. La dinamització durant la desfilada a càrrec de la Gent del Camp del Rei, així com a l’escenari amb la companyia Rovy Productions, i la presentació desenfadada i divertida de Laura i Cristóbal, van fer molt amena la festa.
El Jurat va haver de filar molt prim per triar els guanyadors d’aquest Carnaval 2020 que en l’apartat de grans comparses va premiar la marxa de “L’oceà a les nostres mans”, una comparsa conjunta de les llars d’infants El Molinet i La Baldufa i “Fàstic de plàstic”, de l’escola Joan Maragall, puntuada pel seu vestuari.
En la categoria de petites comparses, les guanyadores han estat “La família Maya”, “El Flautista d’Hamelín” i “Lego Family”. I pel que fa a les disfresses individuals, els premis han estat per a “Tio Vivo”, “Sonyc” i “Drac”.
A banda d’aquests premis, l’entitat en va lliurar dos més: el Premi Verd, va ser per a “Cazafantasmas” i el Premi Familiar, per a “Abejas de la miel”.
Durant la festa es van entregar també diferents mencions especials. La menció a una entitat amiga, un reconeixement que s’ha introduït aquest any amb la intenció, explica Manolo Cano, de donar visibilitat a la col·laboració existent entre entitats, va ser enguany per l’Agrupació Cultural i Recreativa, un reconeixement que van recollir el president de l’entitat, Manuel Ocaña i Jesús Navarro.
Així mateix es van fer reconeixements als tècnics municipals, al Jurat, al consistori vilanoví i a la Gent del Camp del Rei.
El lliurament de trofeus va anar a càrrec de l’alcaldessa Noemí Trucharte, la regidora de Cultura, Carlota Silva, la de Festes, Eva Vadillo, el d’Urbanisme, José Saucedo i de Manolo Cano i María Pérez, membres de l’entitat organitzadora.
Tots els premiats van rebre un trofeu d’elaboració pròpia i un val de compra gràcies a la complicitat del comerç local, “Comerç Amic”.
Manolo Cano, president de l’Associació Cultural Camp del Rei ha destacat la col·laboració dels comerços locals, de l’Ajuntament, i dels tècnics municipals i molt especialment de la Gent del Camp del Rei que s’hi ha implicat i s’ha organitzat i distribuït les tasques perquè tot sortís rodó. Preparar l’equip, el grup electrogen, el remolc, el material per al berenar, el guió, la música i l’animació de l’espectacle… tots els aspectes de la festa han estat mimats i cuidats fins el darrer detall.
Pel que fa a la comparsa del Camp del Rei, “L’endemà”, el president de l’entitat, Manolo Cano, explica que “pretén mostrar les conseqüències de l’ús indiscriminat del plàstic, no incitant directament al reciclatge, sinó posant l’accent en la conseqüència, mostrant un futur incert i gens prometedor, però deixant entreveure el sentiment de resistència”.
La idea original s’ha materialitzat en una comparsa molt interessant amb la que el Camp del Rei ha guanyat el segon premi al Carnaval d’Igualada i el primer a Vilanova del Camí. Manolo Cano, valora especialment, la incorporació de nous membres a la comparsa molt bons, que han nodrit amb una seixantena de persones la comparsa d’enguany.