Dijous, 19 maig, 2022
  • Qui som
  • Contacta
  • Programes
  • Podcast
  • ràdio en línia
  • Butlletí digital
  • Publicitat
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí
  • Ajuntament
    • Avisos
    • Urbanisme
    • Política
    • Partits polítics
    • Agermanament
    • Llei de barris
    • Comarca
  • Societat
    • Salut
    • Policia Local
    • Medi Ambient
    • Educació
    • Gent Gran
    • Joventut
    • Infància
    • Entitats
  • Economia
    • Comerç
    • Empresa
    • Polígons
  • Cultura
    • Biblioteca
  • Esports
  • Comunicació
    • Àudio
    • Àlbums Fotogràfics
    • Vídeo – TV Vilanova
    • Butlletí i Guia
    • Ple municipal – TV
    • Publicacions
    • TV – Multimèdia
    • Hemeroteca
No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

‘Espurnes’ al laboratori de ciència, innovació i creativitat BiblioLab de Vilanova del Camí

16 d'octubre de 2018
Compartir en FacebookCompartir en TwitterEnviar per emailEnviar per whatsapp
cartell espurnes modificat-v22

El laboratori de la Xarxa de Biblioteques Municipals (XBM) el BiblioLab ha arribat a Vilanova del Camí. Aquest mes ha començat un cicle de tallers que al llarg d’aquesta tardor animaran als infants i joves vilanovins a aprendre a través de l’experimentació coses ben curioses relacionades amb la ciència, la innovació i la creativitat.


Un grup de 12 a 16 anys va participar en la primera trobada del BiblioLab per aprendre a desencriptar un missatge. Dimecres dia 24, es farà un altre taller d’experimentació per a infants de 6 a 12 anys.

El BiblioLab és un dels deu projectes destacats de “Connectem”, el Pla d’actuació del mandat 2016-2019 de la Diputació de Barcelona. El programa d’activitats que proposa a les biblioteques abasta diferents branques del coneixement. En moltes d’elles el factor tecnològic té un paper important, però també n’hi ha científico-socials que tracten sobre la nutrició, l’astronomia, la natura… d’altres artístics, i evidentment també projectes relacionats amb la lectura i l’escriptura, l’essència de les biblioteques.

El programa d’activitats del BiblioLab a la biblioteca vilanovina va començar el 9 d’octubre. El primer taller es va dedicar a la desencriptació de missatges xifrats. Els infants que ja coneixien el truc del suc de llimona per amagar missatges secrets, van descobrir també que es poden fer servir diferents sistemes i tècniques per encriptar un missatge assignant algoritmes i claus a les lletres.

El cicle continuarà el dimecres 24 d’octubre, amb el taller “Espurnes” que mostrarà als infants què passa amb els electrons quan es mouen, com generen electricitat i és utilitzada per fer funcionar els aparells. També disposaran d’un generador d’electricitat estàtica per jugar-hi i entendre millor el concepte d’energia elèctrica i els seus camps.


Biblioteca ubicacio amb Maps - Icon globus
Ubicació de la Biblioteca

Web de la Biblioteca de Vilanova del Camí


I el novembre -el dijous dia 15- hi ha programada un altre sessió de BiblioLab titulada “Neo rol: el joc de la revolució neolítica”, en aquest cas adreçat a joves, adults i famílies.

D’altra banda, la biblioteca es va sumar també a la celebració del Dia Mundial de la Salut Mental, el dia 10 d’octubre. Ho va fer amb la primera trobada del curs del Club de lectura que va comentar el llibre “La luna no está”, de Nathan Filer. Els membres del club van retrobar-se després de molts mesos d’inactivitat i van manifestar la satisfacció per reprendre l’activitat. Aquesta vegada va ser la bibliotecària Teresa Mas l’encarregada de conduir les sessions.

Durant tot el mes d’octubre a la biblioteca vilanovina, així com també a altres biblioteques de la comarca (Igualada, Capellades, Montbui, El Bruc, Masquefa i Piera) hi haurà una mostra de llibres, revistes, còmics i audiovisuals sobre salut mental.

Etiquetes: BiblioLabBibliotecaCiènciaInfantils
Notícia anterior

La visita a Montserrat de l’alumnat de 2n enceta el calendari de sortides del Pla de les Moreres

Notícia següent

Noemí Trucharte surt a Espejo Público per la decisió de penjar la bandera espanyola, un fet que diu ‘no hauria de ser notícia’

Relacionat Notícies

Marc Bernáldez maig 22
Ajuntament

La Tribuna de Ràdio Nova – Marc Bernáldez d’ERC Vilanova del Camí

18 de maig de 2022
Bassa de Capellades
Medi Ambient

Vilanova haurà d’adoptar mesures especials d’estalvi d’aigua davant la sequera que afecta l’aqüífer Carme-Capellades

18 de maig de 2022
reunio poligons
Economia

L’Ajuntament de Vilanova del Camí busca la complicitat de la Diputació per modernitzar els Polígons dels Plans

18 de maig de 2022
Notícia següent
Espejo Publico Entrevista Noemi Trucharte (13) v02

Noemí Trucharte surt a Espejo Público per la decisió de penjar la bandera espanyola, un fet que diu ‘no hauria de ser notícia’

Cercador

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanova vilanova logo letra (1)
televisio vilanova logo letra (1)
radio nova logo letra (1)
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Per a més informació

  • Contacta
  • Ràdio en línia
  • Podcast
  • Butlletí digital
  • Avís legal i política de privacitat
  • Política de cookies (EU)

Segueix-nos

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
  • Notícies – Vilanova Informació
    • Ajuntament
    • Cultura
    • Comunicació
    • Esports
    • Economia
    • Societat
  • Ràdio en línia – radionova.cat
  • Programes i podcasts
  • Butlletí digital
  • Contacta

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Manage Cookie Consent
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferències
{title} {title} {title}
Enviar missatge
1
radionova.cat
Hola 👋
Aquest és el WhatsApp de Ràdio Nova.