- radionova.cat ha rebut de l’1 de gener al 30 d’abril, 93.406 visites
- Les entrevistes amb major repercussió han estat les valoracions que l’alcaldessa Noemí Trucharte ha fet de la situació de la conca d’Òdena
- A Facebook s’ha evidenciat un increment en la interacció de la ciutadania en aquesta xarxa social
Aquesta pandèmia ens ha posat a tots a prova, també als mitjans de comunicació local, Vilanova Informació i Ràdio Nova, que ens hem hagut d’adaptar a la nova situació. Ha calgut canviar les dinàmiques de treball ja que pràcticament tot l’equip ha treballat des de casa. Les noves tecnologies s’han convertit en les millors aliades i ens han permès cobrir amb escreix les necessitats informatives del municipi.
Segons les estadístiques Jetpack, el portal de comunicació radionova.cat ha rebut de l’1 de gener al 30 d’abril, 93.406 visites. Les xifres més importants s’han registrat durant el mes de març, amb 31.765 visites, pràcticament 11.000 més que les que es van registrar el mes de febrer quan encara no hi havia confinament.
Les visites al radionova.cat durant el mes d’abril, s’han mantingut a l’alça, amb 24.955 visites, però la diferència amb altres mesos com gener o febrer és menor.
L’excepcionalitat de la situació creada pel coronavirus i la necessitat d’estar informats pels canals oficials ha deixat registres inusuals durant els mesos de març i abril. Hi ha hagut 10 dies amb un promig de visites que han superat el miler, tres dies que s’han superat les 1.400 i un dia, el 5 d’abril que es va arribar les 2.231 visites.
Pel que fa a Ràdio Nova, els paràmetres que hem pogut quantificar són l’informatiu Vilanova Informació i l’espai de l’entrevista. Les xifres recollides demostren que han estat espais molt seguits pels ciutadans.
Durant els mesos de març i abril, s’han emès 41 informatius que han generat més de 3.000 escoltes. De fet, entre gener i abril, s’han emès 76 informatius i s’han registrat 5.130 escoltes.
Pel que fa a les entrevistes, les que han tingut major repercussió han estat les valoracions que l’alcaldessa Noemí Trucharte ha fet de la situació de la conca d’Òdena. La més escoltada és la del 6 d’abril, amb 111 descàrregues.
Les entrevistes a la psicòloga Verònica Amézcua sobre “Com gestionar el dol d’un familiar amb coronavirus” o la de Dani González explicant la seva experiència com a conductor d’una ambulància del Transport Sanitari de Catalunya, han registrat també una xifra de descàrregues importants.
Les xarxes socials també han estat de vital importància durant tot aquest procés per difondre informació, consells o avisos. El volum de publicacions a Twitter, des del Vilanova Informació s’ha triplicat respecte d’un mes normal, com podia ser gener o febrer, passant dels 100 tuits mensuals als 350 que s’han fet al març i a l’abril. això ha significat passar de les 16.000 impressions mensuals a superar les 62.000 de promig. També s’ha notat un increment en el nombre de seguidors.
Pel que fa a Facebook, no hi ha estadístiques de les publicacions que s’han fet durant aquests dos darrers mesos però sí que s’ha evidenciat un increment en la interacció de la ciutadania en aquesta xarxa social.
Des dels mitjans locals, Vilanova Informació i Ràdio Nova, agraïm a la ciutadania que ens hagi fet confiança i ens hagi triat per estar informats durant aquest complex episodi.