- L’impacte de la pandèmia s’ha deixat notar en el Club Social Aidar i han decidit tancar la temporada del Positiva-Ment Ràdio per tal d’agafar novament impuls i buscar noves col·laboracions.
- En el darrer programa han entrevistat la pianista i compositora catalana Clara Peya Rigolfas, molt compromesa amb la salut mental.
Des del Club Social Aidar, un dels serveis de l’Associació Salut Mental Catalunya (SMC) a l’Anoia, l’equip del Positiva-Ment Ràdio ens ha acompanyat cada primer dijous del mes de febrer de 2019. Amb ells hem abordat, cada mes, la realitat de la salut mental, vista i narrada des de la seva pròpia experiència.
La pandèmia, però, ha afectat la dinàmica de reunions dels membres de l’equip i també ha tocat una mica més la seva salut. És per això que han decidit fer un parèntesi i aquest mes de febrer ens han ofert el darrer programa de la temporada. Un programa molt interessant en què han pogut entrevistar la pianista i compositora catalana Clara Peya Rigolfas, molt compromesa amb la salut mental.
En aquest programa, Patricio Márquez repassa també l’exemple d’algunes celebritats que han fet públic el seu diagnòstic de salut mental.
Una artista compromesa
Clara Peya té 35 anys i es dedica a la música des de molt jove. Ha produït un grapat d’àlbums amb jazz, música de cambra, rap, música electrònica i pop, col·laborant amb diversos cantants com Sílvia Pérez Cruz, Judit Neddermann, Toni Pagès, Vic Moliner o Ferran Savall, entre molts altres. Els seus textos tenen sovint un contingut feminista i reivindicatiu.
Com li explicava a la Sílvia Juvé i a la resta de l’equip del Positiva-Ment Ràdio, per ella l’art és un altaveu amb què pots transformar la societat, una eina molt potent, tal com demostren els seus treballs.
Clara Peya té un diagnòstic de TOC. Assegura que entorn la salut mental hi ha un estigma molt gran i que és “un tema de què es parla poc i malament”. Durant molt de temps no va compartir el seu diagnòstic amb la gent per por a la reacció, al que dirien i com la tractarien. Per contra un cop acceptat el diagnòstic i una vegada “va sortir de l’armari”, com ella diu, va ser molt terapèutic i potser, com reconeix, una mica més fàcil que per a altres persones, pel fet de ser artista i pel prejudici o “fals mite” associat a aquesta condició -que ella no comparteix- d’excentricitat.
Per a Clara Peya la composició musical és una teràpia, una manera de treure les seves pors, angoixes i obsessions i transformar-les per ser fidel al seu compromís amb ella mateixa i amb el seu entorn.
Podreu escoltar el Positiva-Ment Ràdio al podcast del programa al web radionova.cat