Dimarts, 17 maig, 2022
  • Qui som
  • Contacta
  • Programes
  • Podcast
  • ràdio en línia
  • Butlletí digital
  • Publicitat
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí
  • Ajuntament
    • Avisos
    • Urbanisme
    • Política
    • Partits polítics
    • Agermanament
    • Llei de barris
    • Comarca
  • Societat
    • Salut
    • Policia Local
    • Medi Ambient
    • Educació
    • Gent Gran
    • Joventut
    • Infància
    • Entitats
  • Economia
    • Comerç
    • Empresa
    • Polígons
  • Cultura
    • Biblioteca
  • Esports
  • Comunicació
    • Àudio
    • Àlbums Fotogràfics
    • Vídeo – TV Vilanova
    • Butlletí i Guia
    • Ple municipal – TV
    • Publicacions
    • TV – Multimèdia
    • Hemeroteca
No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

El Positiva-Ment Ràdio obre temporada reivindicant un millor sistema d’atenció a la salut mental | ÀUDIO

8 d'octubre de 2021
Compartir en FacebookCompartir en TwitterEnviar per emailEnviar per whatsapp

El dia 10 d’octubre es commemora el Dia Mundial de la Salut Mental. Els seus objectius són sensibilitzar la societat sobre els trastorns mentals, lluitar contra l’estigmatització que pateixen les persones afectades i impulsar iniciatives que en millorin l’atenció. Precisament aquestes són les reivindicacions que centraran el primer programa de la temporada del Positiva-Ment Ràdio.

Positivament octubre21 V1 (1)
Positiva-Ment Ràdio amb Roser Nadal, Enric Chenoll i Patricio Márquez

Enric Chenoll, Patricio Márquez i Roser Nadal, en nom dels i les participants del Club Social Aidar volen sumar-se a la celebració del Dia Mundial de la Salut Mental, un dia que asseguren “hauria de servir per donar visibilitat a aquelles mancances que encara existeixen en l’àmbit de la Salut Mental i per reivindicar totes aquelles millores, que com a persones amb experiència pròpia en salut mental, portem temps esperant”.

Des del Club Social Aidar consideren que “el sistema d’atenció a la salut mental és una assignatura pendent per a les institucions”, i a la comarca de l’Anoia, també per les mateixes característiques, “són un hàndicap per a rebre atenció”.

Per això reclamen atenció psiquiàtrica d’urgències a l’Hospital perquè asseguren, no volen anar a Martorell cada cop que necessiten suport. També exigeixen més professionals, i més constants, perquè creuen  que es produeixen massa canvis de psiquiatre, amb tot el que això comporta. Així mateix demanen reduir la llista d’espera, més temps d’atenció a les visites i que no siguin tan espaiades al temps.

Des d’Aidar, lamenten que l’atenció en salut mental vagi estretament lligada als recursos econòmics dels pacients i per això demanen una millora del sistema nacional d’atenció a la salut mental. Lamenten que els infantilitzin i denuncien que no se senten escoltats i tampoc es poden queixar.

Sobre la medicalització, creuen que ha d’anar acompanyada de teràpia, i per això, reclamem major assistència terapèutica. Es mostren en contra les contencions mecàniques i de les sedacions involuntàries, perquè consideren que “no és teràpia, és violència”.

Volen que se’ls informi dels medicaments que els estan administrant i que els permetin ser partícips del seu procés de millora.

També reclamen una millora al transport públic per una igualtat d’accés als recursos.

La prevenció és la millor eina, asseguren i per això demanen que es comenci a parlar de la salut mental, així com del suïcidi, des de ben petits, “trenquem estigmes”.

El desig de les persones que participen en el Club Social Aidar és que arribi el dia en què no s’hagi de reivindicar res durant el Dia Mundial de la Salut Mental i que només sigui un dia de celebració per a tots i totes.

Fins que aquest dia arribi, diuen, “continuarem alçant les nostres veus per denunciar els tractes deshumanitzants als quals estem sotmesos en moltes ocasions i demanant un canvi de paradigma en l’atenció a les persones amb experiència pròpia en salut mental”.

A banda del Manifest, en aquest primer programa del Positiva-Ment Ràdio hem pogut conèixer tres experiències de persones que lluiten per superar els estigmes i millorar la seva vida i la d’altres persones, que com elles, tenen un problema de salut mental.

Un dels testimonis que hem escoltat és el de Raquel Muñoz, barcelonina de 43 anys i amb diagnòstic psiquiàtric des de fa 10 anys. L’Enric Chenoll i la Roser Nadal, parlaran amb ella de l’autoestigma i de la seva experiència personal per superar-la.

També hem compartit l’experiència d’Edgar Vinyals, activista par a la Salut mental, que lluita per eliminar la contenció física de les persones amb diagnòstic psiquiàtric.

La tercera entrevista ens ha permès conèixer l’experiència d’un altre activista, Ángel Urbina, president de l’associació Ment i Salut La Muralla, de Tarragona,  vicepresident de Salut Mental Catalunya i membre del Comitè Pro Salut Mental d’Espanya. També forma part de l’entitat Obertament que lluita contra l’estigma i la discriminació que pateixen les persones a causa d’algun problema de salut mental i per fer que esdevinguin protagonistes del canvi.

Podreu recuperar aquest espai al podcast del programa a radionova.cat.

Etiquetes: Club Social AidarProgramesSalut Mental Anoia
Notícia anterior

Vilanova del Camí s’adhereix a la crida ‘Units per la dislèxia’ amb la il·luminació de la façana de l’Ajuntament

Notícia següent

La Baldufa, el Molinet i el SOAC treballen plegades per crear un espai familiar on compartir temes relacionats amb la criança dels fills

Relacionat Notícies

Francisco Palacios
Ajuntament

La Tribuna de Ràdio Nova – Francisco Palacios de Vilanova Alternativa

17 de maig de 2022
plaques solars al centre innovacio anoia
Economia

L’Ajuntament aposta per les renovables i preveu instal·lar plaques solars fotovoltaiques a tots els edificis municipals

17 de maig de 2022
cursos-formacio-promocio-2022-500-CURSOS
Economia

Comença un nou curs gratuït d’Office al Centre d’Innovació Anoia

17 de maig de 2022
Notícia següent
imatge llibreria infancia 2 v1

La Baldufa, el Molinet i el SOAC treballen plegades per crear un espai familiar on compartir temes relacionats amb la criança dels fills

Cercador

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanova vilanova logo letra (1)
televisio vilanova logo letra (1)
radio nova logo letra (1)
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Per a més informació

  • Contacta
  • Ràdio en línia
  • Podcast
  • Butlletí digital
  • Avís legal i política de privacitat
  • Política de cookies (EU)

Segueix-nos

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
  • Notícies – Vilanova Informació
    • Ajuntament
    • Cultura
    • Comunicació
    • Esports
    • Economia
    • Societat
  • Ràdio en línia – radionova.cat
  • Programes i podcasts
  • Butlletí digital
  • Contacta

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Manage Cookie Consent
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferències
{title} {title} {title}
Enviar missatge
1
radionova.cat
Hola 👋
Aquest és el WhatsApp de Ràdio Nova.