- El servei ofereix un suport acadèmic a 20 alumnes d’ESO de l’Institut Pla de les Moreres
L’Espai Jove Can Muscons ha adaptat els seus espais per poder seguir oferint el servei d’estudi assistit a l’alumnat d’ESO de l’Institut Pla de les Moreres. Durant les sessions, que es porten a terme els dimarts i dijous de 16:00 a 18:00 h a l’Espai Jove Can Muscons, és obligatori l’ús de mascareta, el control de temperatura i la declaració responsable.
L’estudi assistit és un servei que s’ofereix de manera coordinada des de les regidories d’Educació i Joventut amb l’objectiu d’afavorir l’adquisició d’hàbits de treball i estudis adequats en un espai i un clima adequats. Els tallers d’estudi assistit suposen una oportunitat per l’alumnat per avançar i reforçar aspectes que ajudin a millorar les seves competències.
“Ara més que mai les regidories d’Educació i Joventut hem d’anar de la mà per posar en joc aquells recursos imprescindibles que ens permeten millorar l’èxit acadèmic dels infants i joves”
Explica la regidora Eva Vadillo
Les derivacions de l’alumnat al servei d’estudi assistit es fan des de l’Institut Pla de les Moreres amb criteri pedagògic, així com a través dels Serveis Socials en aquells casos en els que es detecten necessitats.
“Ja fa anys que el servei de Joventut és present a l’Institut Pla de les Moreres a través del projecte PIDCES, Punt d’Informació Descentralitzat als Centres d’Educació Secundària, i això ha permès teixir ponts i portar a terme una coordinació cada vegada més efectiva amb la direcció del centre”.
Assegura Carles Palet, tècnic de joventut
El servei s’ofereix, com dèiem, dimarts i dijous de 4 a 6 de la tarda. Els dimarts per a l’alumnat de 1r i 2n d’ESO i els dijous per a 3r i 4t.
El servei d’estudi assistit s’ofereix a Vilanova del Camí des de 2016 de manera ininterrompuda
Durant la crisi sanitària provocada per la COVID-19 el servei d’estudi assistit va mantenir una estreta coordinació amb l’Institut per oferir un suport telemàtic a l’alumnat més vulnerable. El servei es va prestar fins el mes de juny, a tots aquells joves que es trobaven confinats a casa seva.
El format telemàtic va permetre ampliar la cobertura del servei i oferir atenció al doble de joves que en el format presencial.