- El Zoom Festival celebra 20 anys amb una edició més ambiciosa que recupera la presencialitat
- Gràcies a un acord amb la CCMA, el certamen comptarà amb la presència de programes de màxima audiència a TV3 com Eufòria
Des de dimarts, el Zoom Festival Internacional de Continguts Audiovisuals de Catalunya dona cita a l’Ateneu Igualadí a un públic divers, amb ganes de gaudir en la pantalla gran les produccions fetes per a televisió. Després de dos anys, el festival ha recuperat la presencialitat i ho fa coincidint amb la vintena edició.
Vint anys en què l’organització les ha vist de tots colors i com reconeix Jordi Comellas, codirector del festival juntament amb Anna Cervera, han passat moltes coses. El balanç, però, és molt positiu i l’aposta que els va fer convertir en pioners a Catalunya i arreu de l’estat s’ha consolidat.
En aquests vint anys, el Zoom ha crescut i d’aquell esdeveniment petit que va començar a premiar amb la Secció Oficial diferents formats de producció televisiva, ha passat a convertir-se en un festival de referència augmentant la dotació de reconeixements i amb noves experiències.
Enguany amb el lema “20 anys mirant endavant” el Zoom continua apostant per obrir-se a nous públics. Ho va fer sumant l’experiència de les anomenades Zoom Class -amb projeccions dirigides a l’alumnat de la comarca-, i també amb la incorporació, l’any passat, de la secció de Videojocs.
El Zoom contempla cinc categories: Entreteniment, Informatius i Esports, Cultura, Ficció i la nova secció de Videojocs. Des del passat mes de maig, el festival ha rebut un total de 130 inscripcions en les diverses categories de la Secció Oficial, provinents de més de 15 països diferents. La direcció es mostra satisfeta amb aquestes xifres de prepandèmia.
El Zoom Festival Internacional de Continguts Audiovisuals de Catalunya va ser pioner ara fa vint anys en l’aposta pels continguts televisius i al llarg de la seva història ha viscut moments delicats, però en el moment més crític va aconseguir la complicitat de la ciutadania i també va convèncer les institucions que sense el suport necessari podria desaparèixer.
En aquesta edició, el certamen té un pressupost de 140.000 euros -vint mil més que la passada edició-, fet que el manté a la categoria A dels festivals establerta per la Generalitat. El suport institucional, doncs, és imprescindible, però com destaca Jordi Comellas la part que posa l’Ateneu Igualadí és imprescindible.
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), col·labora, un any més, amb el Zoom Festival. I una de les activitats destacades d’enguany és que el Zoom Festival comptarà amb diversos programes televisius de TV3 de màxima audiència.
D’una banda, Crims, el programa presentat per Carles Porta i que ha assolit grans èxits d’audiència. Aquest divendres es podrà veure a la Sala Gran del Cinema Ateneu d’Igualada un capítol inèdit del programa.
Per altra banda, el talent show de cantants Eufòria, presentat per Miki Nuñez i Marta Torné, serà present al festival amb un acte inèdit que portarà el nom d’Experiència Eufòria i que tindrà lloc el dissabte a les 6 de la tarda al Teatre Municipal Ateneu.
La gala de cloenda del 20è Zoom Festival, que presentarà la periodista Ares Teixidó, tindrà lloc el dissabte al Teatre Municipal l’Ateneu d’Igualada a les 21:30 h.
A la gala s’hi podran veure cares conegudes i també hi haurà espai per a la música amb el grup La Sèptima Trastada, que amenitzarà la vetllada.