Divendres, 20 maig, 2022
  • Qui som
  • Contacta
  • Programes
  • Podcast
  • ràdio en línia
  • Butlletí digital
  • Publicitat
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí
  • Ajuntament
    • Avisos
    • Urbanisme
    • Política
    • Partits polítics
    • Agermanament
    • Llei de barris
    • Comarca
  • Societat
    • Salut
    • Policia Local
    • Medi Ambient
    • Educació
    • Gent Gran
    • Joventut
    • Infància
    • Entitats
  • Economia
    • Comerç
    • Empresa
    • Polígons
  • Cultura
    • Biblioteca
  • Esports
  • Comunicació
    • Àudio
    • Àlbums Fotogràfics
    • Vídeo – TV Vilanova
    • Butlletí i Guia
    • Ple municipal – TV
    • Publicacions
    • TV – Multimèdia
    • Hemeroteca
No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

E14F – La participació a Vilanova del Camí cau en 27 punts respecte als comicis del 2017

14 de febrer de 2021
Compartir en FacebookCompartir en TwitterEnviar per emailEnviar per whatsapp

Segons les dades del segon avanç de la jornada, a Vilanova del Camí han votat fins aleshores 3.810 persones. Això representa un 40,45% del cens. Respecte de les darreres eleccions al Parlament català, el vot ha caigut més de 27 punts, doncs a les 18:00 h del 21 de desembre de 2017, havien votat el 68,19% de l’electorat.

Avanç 18 hores

Els índex són similars als que registra l’Anoia, el 44,76 % amb el 99% de les meses trameses i també Catalunya, on s’ha superat el 45,76% amb més del 95% de les meses trameses. 

La caiguda de la participació a l’Anoia -amb les dades del segon avanç-  és de 25 punts i a Catalunya de 22 punts.

Encara queden dues hores pel tancament dels espais electorals i per tant, es pot seguir votant. Recordeu que la franja horària de 19:00 a 20:00 h és la recomanada per a les persones en quarantena, positives o que hagin estat en contacte estret amb un positiu.

L’Ajuntament de Vilanova subministra mantes per als membres de les meses

Per protocol, els col·legis electorals han d’estar ben ventilats i això obliga a mantenir portes i finestres obertes. Avui, amb temperatures que han baixat fins el 6 graus, l’ambient als espais electorals era força fred i per això l’Ajuntament ha decidit repartir mantes per als membres de les meses.

eleccions 14f 21

Àlbum Fotogràfic: Eleccions al Parlament 14F a Vilanova del Camí


E14F – 1.996 persones han votat a Vilanova del Camí segons xifres del primer balanç

La jornada electoral transcorre de manera tranquil·la i fluïda malgrat la pluja. A les 13:00 h s’han fet públiques les xifres del primer avanç de participació a les Eleccions al Parlament de Catalunya. A Vilanova del Camí han votat 1.996 persones, d’un cens de 9.392 electors, el que suposa un 20,82%. Una xifra força inferior a la registrada en les eleccions del 2017 que a les 13:00 h registrava una participació del 35,57 %.

Avanç 13 hores
Avanç de participació de les 13 hores

A la comarca de l’Anoia, la participació és del 23,40% i també és inferior a la del 2017, quan a les 13:00 h era del 36,46%

I les dades de Catalunya segueixen la mateixa tendència. En aquests moments han votat el 22,69% del cens mentre que a les eleccions del 21D de 2017 ho van fer el 34,69%.

E14F – Es constitueixen sense incidències els set col·legis electorals de Vilanova del Camí

eleccions 14f v1
  • Els locals electorals es ventilaran periòdicament i dins el protocol s’han establert tres neteges i desinfeccions en profunditat i la desinfecció de tots els espais d’ús a les 10:00 a les 13:00 a les 16:00 i a les 19:00 h
  • S’han establert circuits diferenciats d’entrada i sortida per evitar creuaments i minimitzar els contactes
  • Recordeu que és obligatori l’ús de mascareta, gel hidroalcohòlic i mantenir un metre i mig de distància

9.392 vilanovins i vilanovines estan cridats a les urnes aquest diumenge 14 de febrer  per triar la composició del nou Parlament català. Aquest matí, s’han constituït els col·legis electorals sense incidències remarcables. El més ràpid ha estat el centre cívic al barri La Pau que ho ha fet a les 8:06 h.

Inici de la jornada electoral a Vilanova del Camí


Recordeu que els col·legis electorals estan oberts de les 9:00 a les 20:00 h i que el PROCICAT ha recomanat unes franges horàries donant prioritat als col·lectius més vulnerables.

De 9:00 h a 12:00 h està recomanat que hi vagin a votar els col·lectius de risc: gent gran, gent amb malalties cròniques, diabetis, hipertensió i també les embarassades.

De 12:00 a 19:00 h els votants que no pertanyen  ni als col·lectius de risc ni als que fa quarantena.

De 19:00 a 20:00 h per a les persones que fan quarantena, contagiats, contactes estrets o sospitosos.

Neteja i desinfecció de totes les zones d’ús durant tota la jornada electoral

Mesures seguretat sanitaria

Aquestes eleccions es celebren en un context de pandèmia i això podria repercutir en l’índex de participació. Per minimitzar el risc de contagi i garantir la seguretat de tots, l’Ajuntament ha incrementat les mesures del PROCICAT i reforçat el protocol.

Els locals electorals es ventilaran periòdicament i dins el protocol s’han establert tres neteges i desinfeccions en profunditat. La primera s’ha realitzat de 7:00 a 8:00 h abans d’obrir els espais electorals per a la constitució de les meses.

Des de l’Ajuntament de Vilanova s’han previst durant la jornada electoral 4 manteniments de neteja i desinfecció de totes les zones d’ús: a les 10:00 h, a les 13:00 h, a les 16:00 i a les 19:00 h.

Així mateix, es preveu una desinfecció en profunditat quan s’acabi el procés electoral amb el recompte de vots.

Circuits d’entrada i sortida diferenciats per evitar creuaments

Acces al local

Una altra mesura de protecció que s’ha pres des de l’Ajuntament és l’establiment de circuits diferenciats per entrar i sortir del col·legi electoral amb la voluntat de minimitzar els contactes.

Vilanova del Camí manté les 7 seccions (col·legis electorals) amb un total de  14 meses 

Secció 1:  Centre Obert i Espai de Joc El Cireret

Té dues meses electorals A i B.

Accés al centre per la porta del carrer Alfons XIII, 1 i sortida per la cantonada del carrer migdia.

Obertura de la porta de ferro i la porta d’alumini blanca.

Secció 2: Escola Marta Mata

Té dues meses electorals A i B.

L’accés es fa pel carrer Papa Joan XXIII,  pel pati de Portes Obertes fins arribar al gimnàs gran de l’escola mentre que la sortida es fa per la part posterior que dona al carrer Verge de Núria.

Secció 3: Escola Pompeu Fabra

Té dues meses electorals A i B.

L’entrada es fa per la porta principal, al carrer Frai Juníper Serra, i la sortida pel carrer dels Fusters.

Secció 4: Casal de la Gent Gran

Té dues meses electorals A i B.

L’entrada es fa pel carrer Sant Josep, 36 i la sortida, per la porta d’emergència que dona al mateix carrer.

Secció 5: Escola Joan Maragall

Té tres meses electorals A, B i C

L’accés es fa pel carrer Santa Llúcia 103 i la sortida pel carrer Cristòfol Colom.

Secció 6: Centre Cívic barri La Pau

Té una única mesa.

L’accés al centre és pel carrer Verge del Cap, i la sortida pel carrer Maurici Serrahima

La secció 7: Llar d’Infants El Molinet

Té dues meses electorals A i B.

L’entrada a l’espai electoral es fa per la porta principal al carrer Molí. I la sortida segons la mesa. Els votants de la mesa A surten pel carrer Mossèn Amadeu Amenós, mentre que els de la mesa B, sortiran per la porta que dona a la plaça de les Vilanoves.

Obligació de portar mascareta, utilitzar el gel hidroalcohòlic i guardar una distància d’un metre i mig de distància

Les persones que vagin a votar hauran de mantenir un ordre. Si han de fer cua, hauran de guardar un metre i mig de distància tant a dins el local com a fora. No es pot portar acompanyants, excepte que sigui necessari. I cal portar sempre la mascareta i utilitzar gel hidroalcohòlic. Cada col·legi electoral disposa d’un punt segur per dispensar aquest gel.

Per garantir la seguretat de tots, durant aquests comicis s’ha designat un responsable del control sanitari i de cues que vetllarà pel compliment de totes les mesures sanitàries. Aquesta tasca s’ha assignat a la Policia Local que rebrà el suport de Protecció Civil.

Etiquetes: comicisEleccionsEleccions autonòmiquesEleccions Parlament
Notícia anterior

Participa a les campanyes “Enamora’t del teu comerç” i “Enlaira’t sobre l’Anoia amb Vilanova Comerç” fins el 23 de febrer | ÀUDIO

Notícia següent

E14F – El PSC I Salvador Illa s’imposen amb contundència a Vilanova del Camí

Relacionat Notícies

Vanesa Gonzalez 2
Ajuntament

La Tribuna de Ràdio Nova – Vanesa González de Vilanova 365

19 de maig de 2022
caminada saludable CAP
Notícies

L’EAP de Vilanova del Camí convida la ciutadania a participar d’una caminada saludable aquest dilluns

19 de maig de 2022
activitats accio salut dones
Ajuntament

Vilanova prepara una caminada i un taller de risoteràpia per celebrar el Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones

19 de maig de 2022
Notícia següent
eleccions 24f 64

E14F - El PSC I Salvador Illa s’imposen amb contundència a Vilanova del Camí

Cercador

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanova vilanova logo letra (1)
televisio vilanova logo letra (1)
radio nova logo letra (1)
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Per a més informació

  • Contacta
  • Ràdio en línia
  • Podcast
  • Butlletí digital
  • Avís legal i política de privacitat
  • Política de cookies (EU)

Segueix-nos

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
  • Notícies – Vilanova Informació
    • Ajuntament
    • Cultura
    • Comunicació
    • Esports
    • Economia
    • Societat
  • Ràdio en línia – radionova.cat
  • Programes i podcasts
  • Butlletí digital
  • Contacta

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Manage Cookie Consent
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferències
{title} {title} {title}
Enviar missatge
1
radionova.cat
Hola 👋
Aquest és el WhatsApp de Ràdio Nova.