- En total s’han beneficiat 773 comerços, dels quals 173 es van veure obligats a tancar i 10 per reducció de facturació durant el confinament.
La Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d’Òdena va sol·licitar a la Generalitat de Catalunya una subvenció per a la reactivació del comerç i dels serveis de la Conca tan fortament afectats durant el confinament. Així, el Departament d’Empresa i Coneixement va transferir al Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), ens competent de promoció i l’impuls del sector comercial, la quantitat d’1.500.000 d’euros, per destinar-lo a la reactivació del comerç dels 7 municipis que integren la MICOD.
Del total de la subvenció, s’ha destinat un milió d’euros a subvencions directes als comerços i activitats d’hostaleria i restauració de la Conca d’Òdena, a fi de compensar els efectes negatius derivats de la Covid-19; beneficiant a un total de 773 comerços de la Conca, dels quals 173 perquè es van veure obligats a tancar i 10 perquè van veure reduïda dràsticament la seva facturació.
El mig milió restant de la subvenció es destina a altres actuacions per tal d’ajudar a la represa, recuperació i reactivació de les seves activitats econòmiques; que es duran a terme per part de la mateixa Mancomunitat, els 7 Ajuntaments de la Conca d’Òdena i les Entitats de l’àmbit del comerç del nostre territori.
‘Ara més que mai, jo compro a casa’
En el cas de la MICOD, a més de les ajudes directes, s’han creat campanyes dirigides a promocionar el comerç local i la restauració, campanyes que s’han anat adaptant a la situació i mesures marcades, amb el missatge “Ara més que mai, jo compro a casa” a fi de sensibilitzar a la població sobre la importància de la compra de proximitat.
Davant les noves mesures i restriccions activades la darrera setmana s’ha activat una nova acció amb el lema “Vens o vinc” per promoure els serveis de lliurament a domicili i per emportar-se de l’oferta culinària dels restaurants de la Conca.

Paral·lelament a les campanyes, s’ha treballat en la web concacomerç.cat, una plataforma de serveis, en què el comerciant pot donar visibilitat i promocionar el seu negoci, i la ciutadania pot consultar els diferents comerços de la Conca, les seves promocions i esdeveniments. També inclou una àmplia oferta de restauració i un apartat amb propostes d’oci, cinema, actes culturals, activitats lúdiques, entre d’altres.
A més, una altra de les accions realitzades, ha estat la formació. En aquest sentit, també s’han dut a terme diferents cursos en línia gratuïts adreçats als comerciants i emprenedors locals. S’hi ha tractat temes com els nous models de comerç i les eines digitals. Han tingut una molt bona acollida, amb la participació d’unes setanta persones cadascun i, per això, ja s’està estudiant programar noves propostes.