L’equip de voluntaris de la matinal de neteja organitzada des de GEDEN i Medi Ambient va recollir dissabte uns 3000 kg de residus al terme municipal de Vilanova del Camí. Des d’electrodomèstics, mobles, fustes… fins a runes d’obra. Els voluntaris van retirar de la zona forestal del riu i del polígon objectes i deixalles diverses que segons denuncien des de GEDEN només calia portar a la deixalleria, un servei gratuït i municipal.
Des de l’entitat subratllen que l’abocament d’aquestes deixalles al medi natural, a part de la contaminació visual que provoquen, té un greu impacte i poden provocar incendis, contaminar les aigües o provocar la mort d’alguns animals.
Els objectes retirats van ser diversos; pantalles de TV i ordinador, mobles, fustes, ampolles, bidons de plàstic de grans dimensions, runa i altres. Durant quatre hores els voluntaris van fer molta i bona feina, com afirma la presidenta de GEDEN, Mònica Tomàs. Encara queden molts punts per netejar però segons Tomàs les campanyes realitzades en els darrers anys permeten tenir força controlat els abocadors.
Aquesta és la novena campanya de neteja que es porta a terme a Vilanova del Camí oberta als ciutadans. La jornada va iniciar-se a les 9:00 del matí, i hi van participar un total de 13 voluntaris. Es van establir dos grups de neteja: un a la zona forestal i l’altre a la zona del riu i polígon. Tots els residus recollits van ser portats a la deixalleria on es van pesar i es van dipositar als corresponents contenidors.
Tots els residus que es van retirar del bosc i riu, haurien d’haver estat dipositats a la deixalleria municipal o en els contenidors de recollida selectiva específica repartits per tot el municipi. Tot i així, el fet d’haver trobat quantitat significatives de runa fa pensar a Tomàs que l’ordenança és poc flexible i que les limitacions de quantitat que es poden portar a la deixalleria fa que algunes persones optin per llençar-les al bosc per no prendre’s la molèstia de tornar un altre dia.
Tomàs ha volgut donar les gràcies a tots els participants per la gran tasca feta i per haver dedicat, de forma voluntària, el seu temps a fer possible que tothom pugui gaudir d’un entorn més net.
Tant des de GEDEN com des de l’Ajuntament han tornat a fer una crida a la utilització dels mitjans que la ciutadania té al seu abast. Recorden que la deixalleria és gratuïta i que davant de qualsevol dubte es pot trucar a l’ajuntament per informar-se d’on es poden anar a abocar els diferents residus.