Aquest dilluns van entrar en vigor les noves restriccions del govern per frenar l’expansió del coronavirus. La nova resolució restringeix més la mobilitat interna limitant la circulació de persones al perímetre municipal durant tota la setmana, amb les mateixes excepcions que per a l’entrada i la sortida de Catalunya.

Els efectius de Mossos d’Esquadra i les diverses policies locals van iniciar el 7 de gener els dispositius per controlar el confinament municipal segons les noves restriccions.
En cas de necessitar sortir del municipi o de Catalunya, o bé circular durant el confinament nocturn, el Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya ha preparat un seguit de certificats d’autoresponsabilitat per justificar la mobilitat.
Els trobareu tots, al web municipal vilanovadelcami.cat, seguint aquest enllaç
Altres mesures restrictives en vigor fins el 17 de gener
Es recomana que les reunions i trobades familiars i de caràcter social que tinguin lloc en espais tancats, incloent els domicilis, es limitin tant com sigui possible. En qualsevol cas, aquestes trobades no poden superar les sis persones, llevat que siguin convivents, i no suposin la confluència de més de dues bombolles de convivència.
Pel que fa el comerç, la nova resolució estableix la suspensió de l’obertura al públic dels locals i establiments de comerç minorista de més de 400 metres quadrats, i dels centres comercials, galeries comercials i recintes comercials.
En Esports i lleure infantil i juvenil: s’ha previst el tancament dels equipaments esportius en espais tancats així com les activitats del lleure infantil i juvenil. També se suspenen les activitats extraescolars, amb l’excepció d’aquelles que es realitzin en el centre escolar i en què participin exclusivament alumnes del grup bombolla definit per a l’activitat lectiva.
Pel que fa als actes culturals, se suspenen totes aquelles activitats de cultura popular i tradicional.