La Mancomunitat de la Conca d’Òdena va iniciar l’octubre del 2010 la Tercera Casa d’Oficis on persones aturades, entre 16 i 24 anys, aprenen diferents oficis. Des d’octubre, els alumnes s’han estat formant en les diferents professions que desenvoluparan i a partir del gener han començat a treballar als diferents municipis de la Mancomunitat.
Fa una setmana que el mòdul d’Agents de Desenvolupament Turístic treballen 2 dies per setmana a l’Ajuntament de Vilanova del Camí des del departament de Promoció Econòmica. Les tasques que tenen encomanades són la dinamització del Parc Fluvial al seu pas per Vilanova, un recull de tota la informació turística del municipi i un inventari dels recursos turístics de la zona.
El mòdul de turisme, a càrrec de la docent Sol Sànchez, treballarà durant 2 mesos i mig al municipi. El conformen 10 persones, 2 d’elles de Vilanova, 3 de Montbui, 1 de la Pobla de Claramunt i 4 d’Igualada.
El passat 21 de gener i gràcies a la invitació del regidor de Medi Ambient de Vilanova del Camí, Francesc Viera, van fer una sortida als Esgavellats, un indret al mig del bosc vilanoví amb característiques peculiars i amb valors geològics i de flora especials. Durant el recorregut van visitar diferents recursos turístics del municipi, com la Font de l’Anoia, Can Titó, el jaciment iberoromà de Vilar del Met, el Mirador de l’Aromir, la Cova del Mossèn, Can Bernades i la Font de Can Bernades.
La Casa d’Oficis treballarà per al desenvolupament turístic de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena fins l’octubre d’aquest any.
D’altra banda, els alumnes han creat un bloc per mitjà del qual donen a conèixer la feina que fan (http://adturismecatala.blogspot.com/).