La Plataforma per una escola pública i de qualitat de l’Anoia ha convocat mobilitzacions amb motiu de la vaga general d’educació prevista pel proper dijous 24 d’octubre. Amb el lema “Ni LOMCE, ni LEC, ni retallades” els sindicats USTEC-STE’s (IAC), CCOO i CGT tornaran a convocar el personal dels centres educatius i assembles per tal de fer front a les polítiques de retallades, tant estatals com catalanes. Per aquest dimecres, la plataforma anoienca ja ha convocat la comunitat educativa i les famílies a una concentració a les 7 de la tarda a la plaça de Cal Font.
Afirmen que aquesta jornada de vaga ha de ser el principi d’un pla de lluita contundent que, aturi el tràmit de la LOMCE, el desenvolupament de la LEC i els pressupostos de la Generalitat que es volen aprovar, abans de final d’any.
Des de la plataforma consideren imprescindible la participació del professorat en la decisió de les convocatòries a través de consulta. Volen que el pla de lluita el decideixin els treballadors i treballadores de l’educació de Catalunya, per mitjà de les organitzacions representatives que creguin més adients. Per començar aquest procés a més de les mobilitzacions del dia de la vaga, els sindicats convoquen també les assemblees de treballadors i treballadores el dimarts 29 d’octubre. I ja han anunciat que treballaran perquè tinguin la màxima participació possible.