Dimarts, 5 juliol, 2022
  • Qui som
  • Contacta
  • Programes
  • Podcast
  • ràdio en línia
  • Butlletí digital
  • Publicitat
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí
  • Ajuntament
    • Avisos
    • Urbanisme
    • Política
    • Partits polítics
    • Agermanament
    • Llei de barris
    • Comarca
  • Societat
    • Salut
    • Policia Local
    • Medi Ambient
    • Educació
    • Gent Gran
    • Joventut
    • Infància
    • Entitats
  • Economia
    • Comerç
    • Empresa
    • Polígons
  • Cultura
    • Biblioteca
  • Esports
  • Comunicació
    • Àudio
    • Àlbums Fotogràfics
    • Vídeo – TV Vilanova
    • Butlletí i Guia
    • Ple municipal – TV
    • Publicacions
    • TV – Multimèdia
    • Hemeroteca
No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

La Diputació injectarà a Vilanova del Camí prop de 114.000 euros en programes d’Urgència Social

25 de novembre de 2013
Compartir en FacebookCompartir en TwitterEnviar per emailEnviar per whatsapp

Ajuntament logoLa Diputació de Barcelona ha engegat un Pla d’Urgència Social destinat a ajudar els governs locals a fer front a les situacions d’urgència i de risc d’exclusió social, derivades de la conjuntura econòmica actual.

El president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, ha explicat que “s’ha fet un esforç de planificació, reestructuració i estalvi per obtenir els fons necessaris per cobrir la despesa social sobrevinguda del món local”, i ha afegit que aquest és un exemple que posa de manifest que “la nostra preferència són els ajuntaments, hem escoltat les seves peticions i a partir d’aquí hem decidit destinar prop de 30 milions d’euros en matèria social”.

La vicepresidenta segona i responsable de l’Àrea d’Atenció a les Persones, Mercè Conesa, ha explicat com es distribuiran aquests ajuts i ha recalcat que «amb l’objectiu final de millorar la qualitat de vida de les persones, hem incorporat en aquest fons nous conceptes per cobrir necessitats com la pobresa energètica, el subministrament de medicaments o garantir les places creades i ocupades d’educació infantil (0-3 anys)».

Els 30 MEUR es distribuiran en tres grans àmbits. El primer, amb una dotació de 10 MEUR, es destinarà a la cobertura de situacions d’urgència social i el sosteniment dels equips professionals de serveis socials. El segon, amb un pressupost de 8 MEUR, serà per garantir la prestació de serveis d’atenció domiciliària i del transport adaptat. Finalment, es destinaran 12 MEUR en una línia de suport d’atenció als infants.

La distribució s’ha fet mitjançant la concessió directa i atenent uns criteris objectius de repartiment: població, renda familiar, situació de risc social i especificitats de cada família, entre d’altres.

El Pla d’Urgència Social va destinat a tots els municipis de les comarques de Barcelona, i, pel que fa al transport adaptat, també s’inclouen els consells comarcals.

L’Ajuntament de Vilanova del Camí rebrà prop de 114.000 €.  Uns 34.000 euros destinats al suport per a la “cobertura de situacions d’urgència social i de sosteniment dels equips professionals de serveis socials”. En aquesta línia estan previstes ajudes per a cobrir despeses de subministraments bàsics, ajuts relacionats amb lloguer, hipoteques, pèrdua temporal de l’habitatge o desnonament, alimentació infantil, higiene…

Prop de 17.500 €, s’invertiran per garantir la prestació de serveis d’atenció domiciliària i del transport adaptat.

I la partida més important, dotada amb més de 62.000 €, es destinarà al suport de l’escolarització dels 0 als 3 anys, és a dir al manteniment de les llars d’infants municipals.

Etiquetes: ActualitatCrisiServeis Socials
Notícia anterior

Arrenca la campanya nadalenca Grèvol per prevenir els delictes al comerç

Notícia següent

Una diada unitària per combatre la violència contra les dones

Relacionat Notícies

Festa de final de temporada del casal de la gent gran 22
Gent Gran

Un dinàmic taller de risoteràpia acomiada el curs ‘Compartir i viure’ del casal 

5 de juliol de 2022
Activitats estiu nadons 22 3
Educació

Arrenquen les activitats d’estiu per a nadons de 0 a 6 anys al Centre Cívic del barri la Pau

4 de juliol de 2022
Jordi Sanjuan Mullat
Àudio

Vilanova del Camí es tornarà a ‘mullar’ per l’esclerosi múltiple el pròxim diumenge | Àudio

4 de juliol de 2022
Notícia següent

Una diada unitària per combatre la violència contra les dones

Cercador

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanova vilanova logo letra (1)
televisio vilanova logo letra (1)
radio nova logo letra (1)
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Per a més informació

  • Contacta
  • Ràdio en línia
  • Podcast
  • Butlletí digital
  • Avís legal i política de privacitat
  • Política de cookies (EU)

Segueix-nos

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
  • Notícies – Vilanova Informació
    • Ajuntament
    • Cultura
    • Comunicació
    • Esports
    • Economia
    • Societat
  • Ràdio en línia – radionova.cat
  • Programes i podcasts
  • Butlletí digital
  • Contacta

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Manage Cookie Consent
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferències
{title} {title} {title}
Enviar missatge
1
radionova.cat
Hola 👋
Aquest és el WhatsApp de Ràdio Nova.