
La Generalitat ja ha precisat els serveis mínims per a la vaga general convocada per aquest dijous 21 de febrer pel sindicat Intersindical-CSC a Catalunya. El govern ha decretat els serveis mínims habituals en aquest tipus d’aturades en els diferents sectors: transports, educació, salut… A les escoles i instituts s’estableix la ràtio alumnes-professor habitual en casos d’aturades
Des de l’Escola Joan Maragall han informat les famílies que faran classe amb normalitat, tot i que possiblement hauran de reagrupar-ne alguna. L’horari de l’escola serà l’habitual. També des de l’Escola Pompeu Fabra explicaven a Ràdio Nova que no esperen que l’aturada generi gran afectació i que obriran portes a l’hora de sempre.
En qualsevol cas, en tots els centres d’ensenyament s’establiran els serveis mínims.
Per a les aules d’ensenyament infantil i primari, és a dir, de 3 a 12 anys, hi ha d’haver un docent per cada sis aules. En els casos d’educació especial, la proporció és d’un docent per cada quatre aules. Així mateix, s’estableix un terç del personal per garantir la seguretat en l’horari de menjador i activitats complementàries.
Per als més petits, és a dir, a les llars d’infants, s’ha de garantir el servei d’un terç de la plantilla.
La convocatòria d’aquesta vaga va ser registrada inicialment per al passat 7 de febrer, coincidint amb la primera previsió d’inici del judici al procés als líders independentistes, però finalment va ser posposada al 21 de febrer.
El motiu de fons d’aquesta aturada és el procés judicial contra els presos polítics. Els principals sindicats, UGT i CCOO, no li donen suport.
Aquest és l’enllaç al document de serveis mínims decretat per la Generalitat:
https://tauler.seu.cat/pagDetall.do?idEdicte=193066&idens=1